استاندار کردستان گفت: بانک‌ها برای نجات واحدهای صنعتی که با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند با اغماض برخورد کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان  دیروز در کارگروه رفع موانع تولید استان کردستان که در سالن شهدای گمنام برگزار شد، گفت: واحدهای تولیدی که سرمایه ثابت را از یک بانک می‌گیرند باید سرمایه در گردش را هم از آنجا بگیرند و اولویت با همان بانک باشد.

زاهدی با تاکید براینکه واحد تولید ما نباید وام را از جایی بگیرد و حسابش در جای دیگر باشد، افزود: تعیین مدت چهار ماه برای خوابیدن پول در یک حساب بانکی قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی باید برای نجات واحدهای تولیدی کردستان از سوی بانک‌ها اغماض صورت بگیرد.

 لهونی‌نژاد مدیر امور شعب بانک صادرات کردستان نیز در این جلسه گفت: بازار 97 درصد تولید استان، کشور عراق است که الان به دلایل مختلف به ویژه وضعیت کنونی این کشور، دچار مشکل شده است.

وی  با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش تولید ما در استان نبود بازار است، بیان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی کردستان الان تولیدات زیادی را در انبارها دارند که به فروش نرفته و تزریق دوباره سرمایه در گردش برای چرخیدن چرخ تولید این واحدا الزاما نمی‌توان راه نجات آنها از وضعیت کنونی باشد.

 لهونی‌نژاد  افزود: تا زمانی که بازار فروش را گسترده نکنیم دادن هر سرمایه‌ در گردشی ظلم به خود واحدهای تولیدی مشکل‌دار امروز در استان است.

رئیس امور شعب بانک ملی نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از مباحث مهم سهم آورده متقاضی در واحدهای تولید است، گفت: آورده نقدی و سهم متقاضی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که هر جا سهم متقاضی با پروژه درگیر باشد دلسوزی بیشتری را شاهد هستیم.

انتهای پیام/  م ح

نبود بازار مهم‌ترین مشکل بخش تولید در استان است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.