فتاحی زاده گفت:نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده،مهمترین ماموریت های اداره کل راه و شهرسازی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛خانم فتاحی زاده ،رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی گفت:با بیان اینکه بافت تاریخی قم 43هزار نفر را در خود جای داده است ،بهسازی بافت تاریخی قم در دستور کار اداره راه و شهرسازی  قرارگرفته است. تملک خانه های تاریخی برای کارکردهایی از جمله موزه، دانشکده های تخصصی معماری و شهرسازی و خانه گفتمان شهر یا پاتوق اجتماعی در دستور کار است.

وی ادامه داد: با بیان اینکه مجموع مساحت شهر قم 12هزار و 939هکتار است ،چهار هزار و 133 هکتار از این مقدار شامل بافت تاریخی،بافت فرسوده، سکونت گاههای غیررسمی، بافت ناکارآمد و بافت هایی با پیشینه روستایی است، همچنین از تشکیل دفاتر تسهیل گری در محلات مختلف شهر خبر داد.

فتاحی زاده افزود: با اشاره به اینکه نوسازی و بهسازی این بافت ها از مهمترین ماموریت های اداره کل راه و شهرسازیست ،از سال1393 تا پایان خردادماه امسال، یک هزار و 354 متقاضی در قم تسهیلات مربوط به نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی را دریافت کرده اند.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی گفت: قم ۳۱۵هکتار بافت تاریخی دارد که نیازمند توجه ویژه برای مرمت و بهسازیست.

وی گفت:دفاتر تسهیل گری به منظور ارتباط با مردم محل، کشف نیازها و کمک گرفتن از خودشان برای رفع مشکلات و تعریف جامع نیازهای محله به مدیران شهری، تشکیل می شود.

انتهای پیام/ح

دفاترتسهیل گری درمحلات مختلف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار