امام جمعه موقت اهواز بر لزوم حل مشکلات کارخانه گروه ملی فولاد ایران تاکید داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز بیان داشت: گروه ملی فولاد یکی از واحدهای فولادی قدرتمند در کشور است و یکی از مسایل در کارخانه گروه ملی فولاد بحث تولید است که وقتی متوقف شود، درآمدزایی متوقف و پرداخت حقوق کارگران با تاخیر مواجه می‌شود.

وی گفت: قوه قضاییه حل مشکل گروه ملی فولاد ایران را جز اولویت‌های خود قرار دهد واینکه قوه قضاییه به لحاظ ماهیت پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی در بحث گروه ملی فولاد ورود کرد و کارهایی انجام داد اما در این زمینه باید بلاتکلیفی کارخانه را برطرف کند.

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: وزارت صنایع بعد دیگری است که می‌تواند به حل بحران گروه ملی فولاد ایران کمک کند. این وزارتخانه به عنوان متولی فولاد و آنچه مربوط به صنایع است باید همت بیشتری داشته باشد و در این زمینه برای حل هرچه سریعتر مشکل پرداخت حقوق کارگران تلاش کند.

حسن زاده افزود از مسئولان بانک ملی برای ورود در بحث گروه ملی فولاد ایران تشکر می‌کنیم زیرا اگر بانک ملی وارد این مساله نمی‌شد، بحران گروه ملی فولاد شدیدتر می‌شد. مشکل در داخل کشور است و مساله‌ای نیست که به تحریم‌های خارجی وابسته باشد و مسئولان باید تصمیماتی اتخاذ کنند تا شاهد حل مشکلات باشیم.

وی بیان داشت: آنچه که واقعا حق مسلم کارگران است از آن‌ها دریغ شده و این مساله به هیچ وجه شایسته نیست. صحیح نیست در کنار مشکلات اقلیمی و جغرافیایی مردم در خوزستان، مشکلاتی را که می‌توانیم با دست خودمان حل کنیم، به آن بی توجه باشیم.

امام جمعه موقت اهواز در پایان گفت: تجمعات کارگران گروه ملی فولاد از روی سیری نیست، بلکه کارگران به تنگ آمده‌اند و راهی دیگر برای آن‌ها باقی نمانده است. کارگران را در این زمینه به صبر دعوت می‌کنیم و امیدواریم راه حلی را برای بیان مطالبات خود در نظر بگیرند تا بدخواهان از این مساله سوء استفاده نکنند.

انتهای پیام/م

تجمع کارگران گروه ملی فولاد ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.