معاون اول رئیس جمهوری مصوبه‌های دولت در خصوص اختصاص اعتبار برای تأمین آب آشامیدنی اضطراری استان سیستان و بلوچستان و کمک بلاعوض به حادثه دیدگان سیل اخیر روستای چنار شهرستان عجبشیر را ابلاغ کرد.

اعتبارات تأمین آب آشامیدنی اضطراری سیستان و بلوچستان و کمک بلاعوض به حادثه دیدگان سیل در عجبشیر ابلاغ شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «اسحاق جهانگیری» مصوبه دولت درباره اختصاص مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال برای تأمین آب شرب اضطراری استان سیستان و بلوچستان و اختصاص مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به حادثه دیدگان سیل اخیر روستای چنار شهرستان عجبشیر را ابلاغ کرد.

متن مصوبه‌های هیات وزیران به شرح زیر است:

*تأمین آب شرب اضطراری استان سیستان و بلوچستان

هیات وزیران در جلسه اول مرداد ۱۳۹۶ به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:
مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای از محل منابع ماده (۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده (۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور (به نسبت مساوی) موضوع بند (م) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) - مصوب ۱۳۹۳- برای تأمین آب شرب اضطراری استان سیستان و بلوچستان در قالب انجام حفاری آب ژرف در اختیار وزارت نیرو قرار می­گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

اسحاق جهانگیری این مصوبه را برای اجرا به وزارتخانه‌های کشور، امور اقتصادی و دارایی، نیرو سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرده است.

*کمک بلاعوض به حادثه دیدگان سیل اخیر روستای چنار شهرستان عجبشیر


هیئت وزیران درجلسه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱- مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به صورت هزینه ­ی از محل منابع ماده (۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند (م) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) - مصوب ۱۳۹۳- برای احداث (۱۵) واحد مسکونی به ازای هر واحد مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به خانوار‌های بی سرپرست و یا خانوار‌هایی که سرپرست خود را در حادثه سیل اخیر روستای چنار شهرستان عجبشیر در استان آذربایجان شرقی از دست داده اند، در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

۲- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نماید.

اسحاق جهانگیری این مصوبه‌ها را برای اجرا به وزارتخانه‌های کشور، امور اقتصادی و دارایی وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرده است.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.