دادگاهی در کابل، محمدشریف شهیدانی آمر حوزه اول امنیتی بامیان و حاجی احمد آمر پلیس سرحدی میدان هوایی بامیان را به اتهام منع فرود یک هواپیما به زندان محکوم کرده است.

پسر عبدالرحمان شهیدانی عضو مجلس نمایندگان به سه سال زندان محکوم شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، یک منبع در دادستانی کل گفت، دادگاه ابتدایی محمدشریف شهیدانی آمر حوزه اول امنیتی بامیان که پسر عبدالرحمان شهیدانی عضو مجلس نمایندگان است و حاجی احمد آمر پلیس سرحدی میدان هوایی بامیان در کابل برگزار شده است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت، دادگاه، شریف شهیدانی را به سه سال زندان و پرداخت ۸ هزار دالر و حاجی احمد را به یک سال حبس محکوم کرده است.

یک هواپیمای کوچک شرکت هوایی کام‌ایر که به تاریخ ۲ جوزا از کابل به مقصد بامیان پرواز کرده بود به دلیل تجمع هواداران عبدالرحمان شهیدانی نماینده مردم بامیان در مجلس نمایندگان در روی خط پرواز میدان هوایی این ولایت نتوانست فرود آید.

مسوولان شرکت کام ایر می‌گویند که هواداران عبدالرحمان شهیدانی به دستور این عضو مجلس نمایندگان مانع نشست این پرواز شده‌اند. به گفته مسوولان، آقای شهیدانی که بلیط این پرواز را داشت به دلیل تاخیر پرواز را از دست داده و پس از آن به هواداران خود تماس گرفته تا مانع نشست هواپیما شوند.

هواپیما پس از آن که نتوانست به دلیل تجمع هواداران آقای شهیدانی در روی خط پرواز میدان هوایی بامیان فرود آید، دوباره به کابل برگشت.
بعد از این رویداد آمر حوزه اول پولیس که پسر آقای شهیدانی است، به اتهام غفلت وظیفوی همراه با چند مسوول دیگر پولیس تحت پیگرد قرار گرفتند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.