مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح روستا-تعاون در استان خبر داد و گفت: در مجموع سهمیه استان در این طرح ۴۰ روستا بوده که در مرحله نخست تعداد ۲۰ روستا هدفگذاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ صابر مظاهری در نشست ستاد عالی تعاون از اجرای طرح روستا-تعاون در استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح از جمله برنامه‌های اشتغال فراگیر وزارت کار است که در روستاهای بالای 50 خانوار اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در این طرح 40 روستا است، افزود: در مرحله نخست 30 روستای بالای 50 خانوار در استان شناسایی می‌شود تا بتوانیم در 20 مورد از این روستاها تعاونی تشکیل دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف از اجرای این طرح توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روستاها است.

مظاهری عنوان کرد: روستاهای هدف این طرح باید از یک سری شاخص‌های لازم برخوردار باشند از جمله اینکه حداقل 50 خانوار داشته، مشمول ماده 27 قانون بودجه بوده، طرح هادی در آنها اجرا شده و مهاجرفرستی پایینی داشته باشند.

وی بیان کرد: حدود 350 روستای بالای 50 خانوار در سطح استان وجود دارد که از این تعداد، 40 روستا که دارای ظرفیت‌هایی مانند گردشگری، صنایع دستی، آب، کشاورزی و غیره باشند مشمول اجرای این طرح می‌شوند.

انتهای پیام/غ

اجرای طرح روستا-تعاون  در روستاهای بالای 50 خانوار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.