رییس جمعیت هلال احمر گفت:۷ شهرستان و ۲۶ روستا در خراسان رضوی درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که به یک هزار و ۳۱۰ تن از هموطنان سیل زده در استان خراسان رضوی امداد رسانی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ محسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر در گردهمایی معاونان جمعیت هلال احمر در مشهد گفت: علی رغم هشدار‌های داده شده مبنی بر وقوع سیل، باز هم هموطنان این هشدار‌ها را نادیده گرفته و در مکان‌های وقوع سیل حضور یافته و به همین دلیل شاهد تلفات جانی بوده ایم.

وی با تاکید بر اینکه ۲۸ تیم عملیاتی متشکل از ۱۴۰ امدادگر و نجاتگر نسبت به امدادرسانی به هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در استان گلستان اقدام کردند، افزود: با برپایی ۲۶ دستگاه چادر امدادی ۲۵۱ نفر از هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در این استان به صورت اضطراری اسکان داده شده و ۳۲ نفر که از این تعداد ٩ آسیب دیده روستای معدن آق دربند سرخس به وسیله بالگرد هلال احمر به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه امدادگران ۳ واحد مسکونی در استان خراسان رضوی را از سیلاب تخلیه کرده اند، گفت: اقلام مورد نیازمیان سیل و آبگرفتگی توزیع شد و عملیات امدادرسانی در استان خراسان رضوی همچنان ادامه دارد؛ البته یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم اقلام امدادی طی ١٣ سورتی پرواز به وسیله بالگرد به مناطق سیل زده خراسان رضوی ارسال شده است.

ضیائی با بیان اینکه ۴ نفر بر اثر وقوع سیل در این استان مفقود شده افزود: تا این لحظه هیچ مفقودی پیدا نشده و در حال حاضر اقدامات برای تامین معیشت سیل زدگان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی خدمات جمعیت هلال احمر کشور در چهار سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان بوده است گفت:با وجود این میزان خدمات، اما پروسه دفع داوطلبان بیش از جذب آن‌ها بوده است و مهمترین دلیل آن پیچیدگی بروکراسی اداری است.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در جمعیت هلال احمر همانند تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور میزان هزینه‌ها نسبت به خروجی عملکرد هشتاد به ییست است که باید برای آن چاره جدی اندیشیده شود.

ضیایی گفت:: امروزه جمعیتی موفق‌تر است که بیشترین مشارکت مردمی دا داشته باشد و بیشترین افراد داوطلب را با خود همراه کند.

وی افزود: امروز ان جی او‌ها و بسیاری سازمان‌های مردمی وجود دارند که در جذب داوطلبان بسیار موفق‌تر عمل می‌کنند و رقیب جدی جمعیت داوطلبان هلال احمر را تشکیل می‌دهند که اگر فعالیت‌های ما به روز نشود کارآمدی خود را از دست خواهد داد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به وجود پنج میلیون ایرانی در خارج از کشور گفت: این افراد بخش بزرگی از منابع مالی را در اختیار دارند که بسیاری از آنان مایلند در بخش‌های مشارکتی و خیرخواهانه حضور داشته باشند.

انتهای پیام//ف. ج.

 


حضورخیرخواهانه ایرانی‌های خارج از کشور در بخش‌های مشارکتی هلال احمر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.