یک هیئت اسرائیلی به منظور مجاب کردن کاخ‌سفید برای اصلاح توافق آتش‌بس سوریه و الزام ایران و حزب‌الله به خروج از این کشور (سوریه) به آمریکا سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هاآرتص؛ یک هیئت از مقامات وزارت جنگ اسرائیل به ریاست «یوسی کوهن»، رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) اواخر این هفته به آمریکا سفر می‌کند.

این سفر به منظور گفتگو و رایزنی با مقامات ارشد کاخ‌سفید درباره اصلاح توافق آتش‌بس در سوریه و مسائلی درباره  ایران و حزب الله صورت می‌گیرد.

«هرزل هالوی»، رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل و «زوهر پالتی»، رئیس بخش امنیتی و سیاسی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در این سفر رئیس موساد را همراهی می‌کنند.

یکی از مقامات ارشد کاخ سفید اعلام کرد هیئت اسرائیلی در سفر به آمریکا قرار است با «هربرت مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، «دینا پاور» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «جیسون گرینبلات» نماینده ویژه ترامپ در امور خاورمیانه و چند تن از مقامات آمریکایی دیدار کنند.

این مقام آمریکایی که نام وی ذکر نشده، اظهار داشت «جرد کوشنر»، داماد و مشاور ارشد ترامپ و «گرینبلات» ملاقات هیئت رژیم صهیونیستی و مقامات آمریکایی را هماهنگ کرده اند. دو طرف قرار است درباره موارد توافق آتش‌بس در سوریه و مسائلی درباره ایران و حزب الله به بحث و گفتگو بپردازند.

دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفر هیئت اسرائیلی به آمریکا را بخشی از مذاکرات معمولی مابین اسرائیل و آمریکا معرفی کرد. با این حال، یکی از مهمترین محور‌های گفتگو میان دو طرف بررسی توافق آتش‌بس در جنوب سوریه و تاثیرات آن است. رژیم صهیونیستی مدعی است که منافع امنیتی آن در توافق پیشنهادی آتش بس سوریه که توسط آمریکا و روسیه منعقد شد، منعکس نشده است.

یک مقام ارشد صهیونیست نیز در این باره گفت: انتظار می‌رود هیئت اسرائیلی در این دیدار، کاخ سفید را به اصلاح توافق آتش‌بس سوریه و الزام ایران و حزب الله به خروج از سوریه مجاب کند.

یوسی کوهن در جلسه روز گذشته اعضای کابینه بنیامین نتانیاهو مدعی شد در توافق آتش‌بس جنوب سوریه، منافع امنیتی اسرائیل منعکس نشده است. وی ادعا کرد ایران با کنترل مناطق آزادشده از چنگ گروه تروریستی داعش در خاورمیانه، در حال گسترش نفوذ خود در این منطقه است.


انتهای پیام/

 

رایزنی اسرائیل و آمریکا درباره سوریه، ایران و حزب‌الله

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار