استان یزد با تولید سالانه ۳۲۰۰ تن گوشت بلدرچین در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

تولید سالانه ۳۲۰۰ تن گوشت بلدرچینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ کارشناس طیور سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به جایگاه نخست یزد در پرورش بلدرچین، اظهار کرد: سالانه ۳۲۰۰ تن گوشت بلدرچین در استان تولید می‌شود.

سعید حبیبی با اشاره به این که استان یزد بزرگترین تولید کننده بلدرچین در کشور است گفت: در حال حاضر استان با وجود فعالیت بیش از ۱۵ واحد پرورش بلدرچین و تولید سالانه ۳۲۰۰ تن گوشت بلدرچین، جایگاه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.
حبیبی با اشاره به فواید گوشت این پرنده، بیان کرد: در گوشت این پرنده عناصری مانند فسفر، آهن، کلسیم و پروتئین وجود دارد که حدود ۲۵ درصد مصرف گوشت این پرنده برای کودکان در حال رشد، افراد ضعیف و بیمار است.

این کارشناس طیور با بیان این‌که طبیعت گوشت این پرنده گرم است، تصریح کرد: کم‌چرب بودن گوشت بلدرچین به‌عنوان ویژگی مهم این ماده پروتئینی مطرح است که گوشت سینه این پرنده از درصد آب کمتری نسبت به سایر طیور برخوردار و تنها دارای ۲/۶ درصد آن چربی خام است.

لازم به ذکر است پرورش بلدرچین به دلیل بالا بودن میزان تخم‌گذاری، سرعت بالای رشد و کوتاهی فاصله بین نسل‌ها، صنعتی سودآور است.

انتهای پیام/ص

یزد رتبه نخست پرورش بلدرچین در کشور را داراست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار