سرپرست معاونت گردشگری گفت: تمرکز بر توسعه گردشگری بم از اولویت‌های سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری است.

توسعه گردشگری بم از اولویت‌های سازمان میراث‌فرهنگیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ میرهادی قره‌سید رومیانی سرپرست معاونت گردشگری گفت: تمرکز بر توسعه گردشگری شهرستان بم و شکوفا کردن ظرفیت‌های موجود در راستای جذب گردشگران داخلی و خارجی از اولویت‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.

سرپرست معاونت گردشگری افزود: خوشبختانه بم با دارا بودن زیرساخت‌های لازم نه‌تن‌ها محروم نیست، بلکه از شهرستان‌های کاملاً برخوردار به‌شمار می‌رود.

وی در جلسه بررسی راهکارهای توسعه گردشگری گفت: وظیفه ما این است که با احیای ساختار مورد نیاز صنعت گردشگری در این منطقه ظرفیت‌های موجود را بالفعل کنیم.

قره‌سید رومیانی با تأکید بر اینکه داشته‌های گردشگری بم باید دیده شوند افزود: نقش بخش‌خصوصی گردشگری به ویژه جامعه تورگردان به هم‌افزایی و ورود به مرحله عملیاتی جذب گردشگران به این شهرستان تاریخی منجر خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در جلسات گذشته تاکنون بررسی وضعیت موجود، موانع و به‌طور کلی نحوه ورود به حوزه گردشگری بم کارشناسی شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس دو مرحله اقدامات کوتاه‌مدت و بلندمدت درنظر گرفته شده است که افزودن جاذبه‌های گردشگری یکی از امور کوتاه‌مدت محسوب می‌شود.

قره‌سید رومیانی افزود: به‌منظور افزودن جاذبه‌های گردشگری بم می‌توان بسیاری از اقدامات داخلی و بین‌المللی صورت‌گرفته هنگام زلزله بم را احیا کرد.

وی گفت: برای مثال مدرسه‌ای را که با کمک خیّرانی از کشور ژاپن ساخته شده یا آنچه را به‌مدد تجمیع حمایت‌های بسیاری از کشورهای دنیا تحقق یافته است می‌توان با تابلویی مجزا مشخص کرد و با ارائه اطلاعات به بازدیدکنندگان بر غنای آشنایی با منطقه موردنظر افزود.

قره سید رومیانی افزود: برخی از کشور‌ها ازجمله ژاپن در درگاه اینترنتی وزارت امورخارجه به هم‌وطنانشان درباره سفر به برخی از استان‌های کشورمان ازجمله سیستان و بلوچستان و کرمان هشدار دادند که رفع این نگرانی‌ها یکی دیگر از اقدامات مهم بلندمدت به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام/س

 

ساختار لازم برای گردشگری بم احیا می‌شود‎

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار