در راستای مديريت بهينه منابع آب لازم است تمامی متولیان وکشاورزان به صورت علمی و هوشمندانه مديريت بحران نمايند.

مديريت منابع آب انار با برداشت هوشمندانه از آب چاه‌هابه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ جلسه هم اندیشی در خصوص بحران آب و راهکارهای لازم جهت رفع این مشکل با حضور كارشناسان اداره آبیاری، جهاد کشاورزی و تعدادی از متصدیان موتور پمپ های اين شهرستان در محل فرمانداری تشکیل گردید.

عباس مهران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار با اشاره به اينكه استفاده نادرست و برداشت بی رویه از منابع آب سبب افت سطح آب زير زميني گرديده، افزود: با برداشت هوشمندانه از آب چاهها، استفاده از سیستم های نوین آبیاری اعم از تحت فشار و کم فشار و احداث استخرهای پرورش ماهی مي توان برداشت آب را مديريت و مصرف آن را بهينه نمود.

مهران اذعان داشت: در خصوص طرحهای کم فشار و تحت فشار اجرا شده در سالهای اخیر و تسهیلات بلاعوض دولت اقدامات خوبی انجام وجهت اجرای سیستم های نوین آبیاری و همکاری کامل مجموعه جهاد در این خصوص اعلام امادگی می نماید.

وی افزود: در این زمینه راهكارهايي نظیر خاموشی چاهها بمدت یک ماه در سال، تغییر روشهای آبیاری سنتی به مدرن، تغییر الگوی کشت به محصولات با مصرف آب کم و کشت گلخانه و ... انجام شده است.

 

انتهای پیام/س

 

مديريت منابع آب انار با برداشت هوشمندانه از آب چاهها و استفاده از سیستم های نوین آبیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.