بازارچه فرش تا هفته دولت در خرم آباد به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: بهره برداری از بازارچه فرش لرستان با مساحت ۳ هزار مترمربع، در قالب ۵۶ غرفه و با کاربری آموزشی، تجاری و نمایشگاهی تا هفته دولت در خرم آباد آغاز می‌شود.

غضنفری‎ امروز در جلسه بازارچه فرش لرستان با بیان اینکه فرش‌های دست‌بافت لری نه تن‌ها در مرکز لرستان بلکه در بازار‌های استان‌های همجوار همچون همدان، مرکزی، اصفهان و کرمانشاه نیز عرضه می‎شود افزود: این فرش‌ها باوجود طرح‎‌های ساده و بی‌بدیل با طرح‎ قالی‎‌های دیگر ازنظر کیفیت متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه قالی اصیل لری طرفداران زیادی در میان معماران و دکوراتیو‌های اروپایی برای خود پیداکرده است گفت: روش‎‌های بافت و طرح‎‌های قالی در میان تیره‎‌های متعدد اقوام لر در تمامی این مناطق کم وبیش یکسان بوده و فرش‎‌های آن‌ها اغلب با کاربرد رنگ‎‌های طبیعی و به‌صورت ضخیم بافته می‎شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان، فرش لری را ظرفیت مناسبی برای توسعه اقتصادی لرستان دانست و افزود: باید از این ظرفیت در راستای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده استفاده کرد.

غضنفری ابراز امیدواری کرد بازارچه فرش در لرستان نقطه عطفی در راستای توسعه و معرفی هر چه بیشتر فرش لرستان باشد.

 انتهای پیام/ د

بازارچه فرش با مساحت ۳ هزار مترمربع در خرم آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.