بسکتبال ایران – لبنان؛

دیداری با طعم انتقام در بیروت/ شاگردان حاتمی به دنبال عبور از میزبان

تیم های ملی بسکتبال ایران و لبنان امشب در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های کاپ آسیا در بیروت رو در روی یکدیگر قرار می گیرند.

 دیداری با طعم انتقام در بیروت / شاگردان حاتمی به دنبال عبور از میزبانبه گزارش خبرنگارتوپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم های ملی بسکتبال  لبنان و ایران امشب ،در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های کاپ آسیا در بیروت و در سالن 8 هزار نفری این شهر رو در روی یکدیگر قرار می گیرند .دو تیم پیش از این در فینال رقابت های غرب آسیا با یکدیگر بازی کرده بودند که در آن بازی لبنانی ها موفق شدند تیم ملی کشورمان را شکست دهند و به عنوان قهرمانی رقابت های غرب آسیا برسند.

بدون شک این بازی شاید یکی از سخت ترین بازی های تیم ملی بسکتبال ایران در رقابت های کاپ آسیا باشد . تیم ملی ایران اگرچه از دید فنی بسیار قدرتمند تر از لبنان است اما لبنانی ها به طور قطع از حمایت کامل هواداران خود سود خواهند برد و تلاش خواهند کرد برای دومین بار پیاپی ایران را شکست دهند. آن ها همچنین از بازیکنان خوبی چون نول پله آمریکایی و فواد خطیبی سود می برند که سابقه حضور در رقابت های ان بی ای را هم یدک می کشد.

شاگردان حاتمی بر خلاف لبنانی ها که با شکست مقابل تیم بسکتبال  نیوزلند به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شدند ، توانستند با 3 پیروزی پیاپی مقابل تیم های هند ، سوریه و اردن به عنوان صدر نشین گروه خود به طور مستقیم راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند . این در حالی است که لبنانی مجبور شدند در مرحله حذفی مقابل چین تایپه قرار بگیرند و سپس حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های کاپ آسیا شوند .

اما در مورد این بازی و تیم ملی بسکتبال ایران چند نکته وجود دارد، ابتدا آن که حریفان ایران در دور مقدماتی تیم های قدرتمندی نبودند و تنها حریف جدی که توانست کمی ما را به چالش بکشد اردن بود.
اردنی ها اگر چه به اندازه ایران قدرتمند نبودند اما توانستند به خوبی تیم ما را به چالش بکشند و به سختی شکست بخورند.

نکته دوم آن جاست که بسیاری از بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران چون آرمان زنگنه ،محمد حسن زاده و عدنان دورقی در این دوره از رقابت ها حضور ندارند . همچنین تیم ملی ایران از دفاع قدرتمندی سود نمی برد و اگر تیم حریف قصد بازی هجومی را داشته باشد می تواند نمایندگان کشورمان را بامشکل جدی مواجه کند. به هر صورت تیم ملی بسکتبال ایران در چهار دیدار گذشته خود با لبنان در 3 دیدار به برتری رسیده و از بازیکنانی چون حامد حدادی و اوشین ساهاکیان سود می برد.

به طور حتم این بازی برای شاگردان حاتمی آسان نخواهد بود و امکان رقم خوردن هر نتیجه ای در آن امکان دارد. به همین دلیل نمی توان نتیجه این دیدار را از قبل پیش ببینی کرد و یکی از این دو تیم را برنده دانست.

تیم های ملی بسکتبال لبنان و ایران امشب از ساعت 22:30 در مقابل یکدیگر قرار می گیرند و برنده این دیدار جواز حضور در میان چهار تیم برتر رقابت های کاپ آسیا را کسب می کند .

انتهای پیام /

مسیر مشکل آسمان خراشان ایران برای رسیدن به نیمه نهایی کاپ آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار