رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: در استان آذربایجان غربی ۲ کلینیک سیار برای ارائه خدمات به مردم مناطق محروم تحویل دانشگاه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی افزود: این ۲ خودروی کلینیک سیار دندانپزشکی برای یاری محرومان آذربایجان غربی تحویل دانشگاه علوم پزشکی ارومیه شده و در مراحل شماره گذاری، تجهیز دارویی و ملزومات مصرفی است.

وی گفت: این کلینیک‌های سیار دندانپزشکی با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سراسر کشور اعزام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی اضافه کرد: این کلینیک‌های پیشرفته مجهز به امکانات یک مطب دندانپزشکی از جمله یونیت، صندلی دندانپزشکی، رادیوگرافی، اتوکلاو، منبع آب و تخلیه آب، آمالگاماتور، لایک کیو، جرم گیری و حتی GPS است.

آقازاده ادامه داد: جرم گیری، ترمیم و کشیدن دندان‌های شیری و دائمی، پالیوتومی، درمان پالپ زنده و رادیوگرافی تک دندان، فلوراید تراپی، فیشور سیلنت و در مجموع خدمات دندانپزشکی در سطوح اول و دوم از جمله خدماتی است که به مردم مناطق مختلف ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: این کلینیک‌ها در طول سال به طور متوسط ۲۰۰ روز در ماموریت خواهند بود.

جواد آقازاده افزود: این کلینیک‌ها خدمات رایگان به مردم مناطق محروم ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: مشارکت دندانپزشکان داوطلب و خیران عرصه سلامت در این طرح مهم‌ترین ویژگی آن است و دندانپزشکان و تلاشگران عرصه سلامت درحال تاسیس سازمان مردم نهادی برای تامین نیروی داوطلب در این خصوص هستند.

انتهای پیام/م

 

۲ کلینیک سیار در نقاط محروم آذربایجان غربی خدمات ارائه می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.