نیروی هوایی آمریکا و ژاپن امروز در شبه‌جزیره کره رزمایش هوایی مشترک برگزار کردند.

رزمایش هوایی مشترک آمریکا و ژاپن در جنوب غربی شبه‌جزیره کرهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال تشدید تنش ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ، جنگنده‌های ژاپن و بمب افکن های آمریکا امروز (چهارشنبه) در جنوب غربی شبه جزیره کره رزمایش هوایی مشترک برگزار کردند.

«نیروی دفاع از خود ژاپن» در بیانیه ای اعلام کرد: در این رزمایش مشترک که در دریای جنوبی چین برگزار شد 2 بمب افکن B-1B لنسر آمریکا و 2 جنگنده F-15 ژاپن حضور داشتند.

نیروی هوایی آمریکا هم در بیانیه ای اعلام کرد: رزمایش های هوایی مشترک با ژاپن نشان‌دهنده همبستگی دو کشور و عزم ما برای حفظ صلح و امنیت است.

آزمایش‌های موشکی کره شمالی در چند ماه گذشته به تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره منجر شده است. از سال گذشته میلادی، کره شمالی به دستور «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور آزمایش‌های موشکی زیادی را انجام داده است. کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد موشک‌هایی را نزدیک جزیره گوآم در اقیانوس آرام –که تحت کنترل آمریکاست-- شلیک کند. اما روز گذشته، رهبر کره شمالی اعلام کرد که حمله موشکی به جزیره گوآم فعلا به حالت تعلیق درآمده است.

کره شمالی در تمام این مدت به تهدیدهای غرب و چین برای توقف آزمایش های موشکی و فعالیت های هسته ای بی توجه بوده است و حتی از توانایی انجام موفقیت آمیز یک آزمایش موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای که می تواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد، خبر داده است.


انتهای پیام/

 

رزمایش مشترک نیروی هوایی آمریکا و ژاپن

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار