دادستان مشهد گفت: امروز اموال غیرمنقول مانند زمین و مسکن بیشترین ارزش را در بین سایر اموال دارند و هیچ اقدامی آورده زمین و مسکن را ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ غلامعلی صادقی در مراسم آغاز به کار مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به امور زمین و مسکن در مشهد افزود: تاکنون زمین‌های تصرف شده زیادی خلع ید شده و در اختیار شهرداری مشهد قرار گرفته است تا پروژه‌های شهری اجرا و سرانه‌های شهر تامین شوند.


وی گفت: هر پیگیری دستگاه قضایی باعث شده میلیارد‌ها تومان از دست زمین خواران و متصرفان خارج شود و با راه‌اندازی مجتمع تخصصی زمین و مسکن پرونده‌های این حوزه در شعبه خاص مربوط به خود رسیدگی می‌شود.

دادستان مشهد افزود: پرونده‌های زیادی در حوزه زمین و مسکن وجود دارد و موقوفات صوری تصرف شده، زمین‌های ملی و موقوفات آستان قدس نیز تعداد مهمی از این پرونده‌ها را تشکیل می‌دهند که آزادسازی شده اند.

صادقی گفت: بطور معمول در پایان هر دوره کاری خوبی‌ها و بدی‌های دستگاه‌های مختلف به دستگاه قضایی گزارش می‌شود تا ببینیم دستگاه‌ها چقدر به وظایف قانونی خود عمل کرده‌اند. براساس سوابق موجود در دادسرا و دادگستری دوره مسوولیت شهردار فعلی و شورای چهارم شهر مشهد جزو پاکترین دوره‌های مدیریت شهری مشهد است.
 
 

قوه قضاییه مرجع تظلم خواهی از حقوق بر باد رفته نظام و مردم است



سید صولت مرتضوی شهردار مشهد
هم در این مراسم گفت: قوه قضاییه مرجع تظلم خواهی از حقوق بر باد رفته نظام و مردم است. اگر دکترین قضایی ما به نحو احسن اجرا شود صحیحترین دستگاه قضایی را برای معرفی به جهان داریم.
 
وی افزود: خدمات دستگاه قضایی در حوزه مدیریت شهری برای حفظ حقوق شهروندی و بیت‌المال گسترده است. در ارتفاعات جنوبی مشهد اگر صلابت دستگاه قضایی نبود مقادیر زیادی از بیت المال به هدر می‌رفت.

شهردار مشهد گفت: صلابت دستگاه قضایی باعث شد بیش از ۳۰ کیلومتر از بستر کشف رود آزادسازی و ۲۰۰ هکتار پارک نیز در محدوده آن اجرایی شود.
 
مرتضوی افزود: بخش زیادی از زمین‌ها و املاک مشهد متعلق به آستان قدس رضوی، اوقاف و امور خیریه، راه و شهرسازی و شهرداری است که امیدواریم در این مجتمع قضایی به پرونده‌های این حوزه به صورت تخصصی رسیدگی شود.

مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به امور زمین و مسکن در بنایی با زیر بنایی ۱۸۰۰ متر مربع و هزینه مشارکت ۲ و نیم میلیارد ریال توسط شهرداری مشهد و دادگستری خراسان رضوی در بلوار ۱۷ شهریور مشهد مستقر است.
 

انتهای پیام//ف.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.