نماینده مردم رشت گفت:برخی از نمایندگان پشت تریبون قرار می‌گیرند و نسبت‌های غیرواقعی چون ضدولایت فقیه به افراد می‌دهند.

آقایان با چه ترازویی به برخی افراد نسبت ضد ولایت فقیه می‌دهند/ هیئت رئیسه باید به این نمایندگان تذکر دهندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت طی تذکری شفاهی اظهار داشت: ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم که به برکت خون 230 هزار شهید و نزدیک به 500 هزار جانباز و ایثارگر، نظام مردم سالاری دینی بر آن حاکم شده‌ است که در بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای همسایه شاهد چنین مردم سالاری و دموکراسی نیستیم.

وی ادامه داد: به لطف خدا امروز ملاحظه می‌‌کنیم که بعد از گذشت 38 سال از نظام دیکتاتوری شاهنشاهی، وزرای مربوطه در پشت تریبون مجلس قرار می‌گیرند و نمایندگان هر سوالی که می‌خواهند از آنان می‌پرسند به گونه‌ای که حتی در جلسات کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها ما در جریان جزییات زندگی برخی از این وزرا قرار گرفتیم که باید بابت این مسئله شاکر خداوند و ممنون از خون شهدا به‌ویژه شهید حججی‌ها باشیم.

نماینده مردم رشت تصریح کرد: دلیلی که می‌خواستم این تذکر را دهم آن است که ما نباید این مردم سالاری دینی و نظام مقدس اسلامی را طوری لوث کنیم که خدای نکرده برای آن شائبه‌ای به وجود آید و از هیئت رئیسه انتظار می‌رود در مواردی که برخی از نمایندگان مطالبی غیر واقع پشت تریبون مطرح می‌کنند نسبت به آن مطالب تذکر دادند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی متذکر شد:‌ چطور می‌شود نماینده‌ای پشت تریبون قرار گیرد و فردی از خانواده معزز شهدا و ایثارگران را مرتبط با ضد ولایت فقیه بداند و چرا هیئت رئیسه سکوت می‌کند؟

وی با تأکید بر اینکه افتخار نظام ولایت مدار ما تبعیت قاطبه مردم و مسئولان از ولایت فقیه است، گفت: رئیس جمهور روز گذشته گفت که قریب به 50 سال با مقام معظم رهبری رفاقت داشته و ارادت ویژه‌ای به ایشان دارد. مگر می‌شود وی وزیری را برای کابینه خود معرفی کند که خدایی نکرده ضد ولایت فقیه باشد؟ ترازوی این آقایان چیست که به همین سادگی به برخی از افراد نسبت ضد ولایت فقیه می‌دهند؟‌

نماینده مردم رشت افزود: از ریاست مجلس می خواهم جلوی بیان این مطالب را بگیرد و هنگام بیان چنین اظهاراتی از سوی نمایندگان به آنان تذکر داده شود.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: حرف شما کاملا درست است و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی هم نسبت به یکدیگر و هم نسبت به وزرا باید با احترام لازم و بیان درست صحبت کنند و نباید به یکدیگر اتهام بزنند.

وی ادامه داد: البته ما باید این مسئله را هم درنظر بگیریم که نمایندگان مردم آزادند که در مورد وزرا هر گونه مطلبی که به ذهنشان می‌رسد و ابهام دارد بیان کنند و این مسئله خود از نکات برجسته دموکراسی در ایران است که نمایندگان در حرف زدن آزادی عمل دارند حتی اگر برخورنده باشد.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: اما تذکر شما مبنی بر اینکه نمایندگان با رعایت ادب و نزاکت سخن بگویند کاملا سنجیده و درست است و امیدوارم همه نمایندگان این مسئله را رعایت کنند.

انتهای پیام/

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار