خودروی بی ام دبلیو X4 نخستین بار در سال 2014 در نمایشگاه فرانکفورت معرفی شد و طراحی آن برپایه برادر کوچکترش X3 است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بی ام دبلیو X4  اولین بار در سال 2014 در نمایشگاه فرانکفورت چشم به جهان گشود البته این خودرو شباهت زیادی به همخون خود یعنی BMW X6 دارد اما طراحی آن برپایه برادر کوچکترش بی ام دبلیو X3  است.  

بخش زیادی از افراد در نگاه اول به بی ام دبلیو X4 آن را با X6 اشتباه گرفته که از دلایل اصلی این اشتباه فرم کوپه مانند آن در انتهایش و همچنین طراحی جلوی آن یعنی طراحی چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر بوده که خوب عمدتا اعضای یک خانواده شباهت های زیادی با یکدیگر دارند که بی ام دبلیو X4 از این قائده مستثنا نیست اما یکی از وجوه تمایز این خودرو خطوطی است که بر روی کاپوت و گلگیرها نقش بسته خواهد بود. 

بکاگیری گلگیرهایی پفکی به همراه خطوطی با جلوه ای عضلانی در بخش جانبی،سعی شده تا نمایی اسپرت به این باواریایی بدهد ترکیب رینگ های بزرگ و فرم فست بک در انتهای این خودرو سبب می شود تا طراحی این خودرو شباهت زیادی با برادر بزرگتر خود بی ام دبلیو X6 داشته باشد. 

بهره گیری از چرم، آلومینیوم، جیر و پلاستیک در کابین این خودرو و قرار دادن ادوات در جای مناسب خود و همچنین ارائه ی طرحی ساده در کنسول اتاق این خودرو موجب شد تا نمره مناسبی از مخاطبان خود بگیرد. صندلی ها با وجود خشک بودن، راحت هستند و در مسافت‌های طولانی سرنشینان را خسته نمی‌کنند اما متأسفانه در سرپیچ‌ها محافظت مناسبی از بدن سرنشینان به ارمغان نمی‌آورند.

فضای سر و پاها برای سرنشینان جلو مطلوب بوده و اگر قدتان بیش از 180 سانتیمتر نباشد در عقب این خودرو نیز احساس رضایت خواهید کرد، ضمن اینکه صندوق این خودرو نیز با اینکه از X3 کوچک‌تر بوده اما فضای آن مناسب است. 

 


بی ام دبلیو X4 های موجود در کشور از پیشرانه هایی با حجم 2000 سی سی به همراه توربوشارژر و تکنولوژی‌های تزریق مستقیم سوخت و زمان‌بندی متغیر باز و بسته شدن سوپاپ‌ها بهره گرفته اند که حداکثر قدرت و گشتاور به ترتیب 245 اسب بخار و 350 نیوتن متر در دور موتورهای 6500 و 1250 تا 4800 تولید می کنند.


قدرت این پیشرانه توسط یک گیربکس 8 سرعته به هر دو محور جلو و عقب منتقل شده و سبب می شود تا بی ام دبلیو X4 در 6.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد، میانگین مصرف سوخت X4 در 100 کیلومتر 7.4 لیتر و حداکثر سرعت آن 232 کیلومتر بر ساعت است.


از نقاط قوت این کراس اوور آلمانی می توان به طراحی جذاب و متفاوت، پیشرانه ای قدرتمند به همراه گیربکسی با عملکرد مناسب، امکانات و آپشن های زیاد اشاره کرده اما سیستم تعلیق خشک، دید عقب ضعیف از نقاط ضعف آن است. 

 امکانات بی ام دبلیو X4

پیشرانه توئین توربوشارژ

 – مجهز به تکنولوژی EfficientDynamic

 – شیفتر پشت فرمان 

– حالت رانندگی ECO PRO Mode (تا 20 درصد مصرف سوخت را کاهش می‌دهد) و حالت Comfort و حالت Sport و حالت Sport+ به صورت سفارشی 

– سیستم Start/Stop (در ترافیک و حالت ایستاده به صورت خودکار موتور خاموش می‌شود)

 – فرمان الکتریکی

 – کروز کنترل

 – سیستم هشدار خارج شدن از خطوط جاده 

– سیستم Driving Assistant Plus 

– سیستم انتقال نیرو به چهارچرخ xDrive

 – تایرهای Runflat (در صورت خالی شدن باد لاستیک‌ها، هنوز می‌توان به رانندگی ادامه داد) 

  • سیستم ConnectedDrive Services (امکاناتی نظیر تلفن، دسترسی به اینترنت، ایمیل، فیسبوک، با اتصال به این سامانه می‌توانید از لیست بلندی از موسیقی‌های مناسب با سفر خود استفاده کنید و ...) 
  • – صفحه نمایش 6.5 اینچی به صورت استاندارد و 8.8 اینچی (20 گیگابایت حافظه) به صورت سفارشی
  •  – سیستم صوتی Harmon Kardon به صورت سفارشی با آمپلیفایر 600 واتی و 16 اسپیکر 
  • تجهيزات سفارشی: 
  • سیستم HUD (نشان دادن اطلاعات روی شیشه جلو به صورت رنگی) 
  • – دوربین هشدار برخورد در جلو – چراغ‌های چرخشی سر پیچ
  •  – سانروف 
  • – سیستم تهویه مطبوع دوگانه 
  • – آینه میانی الکتروکرومیک 
  • – گرمکن غربیلک فرمان
  •  – حافظه ذخیره تنظیمات صندلی برای سرنشینان جلو
  •  – سنسور پارک در جلو و عقب
  •  – سیستم هشدار نقطه کور
  •  – ذخیره اطلاعات تابلوهای جاده و هشدار به راننده
  •  – دوربین 360 درجه 
  • – باز شدن درب صندوق عقب با سنسور زیر صندوق (با تکان دادن پا زیر سپر درب صندوق عقب باز می‌شود) 
  • – رینگ کرومی
  •  – دو صفحه نمایش 7 اینچی برای سرنشینان عقب

مقایسه مشخصات فنی بی ام دبلیو X4 و X3

مقایسه بی ام دبلیو X4 با X3

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن امانى
۱۸:۱۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
مشكل ما تعرفه گمركى براى ماشينهاست برادر تعرفه ها درست بشه كى پرشيا ٥٠ ميليونى ميخره گمرك برابر كارخانه سازنده ١٠٠ درصد سود ميبره در هيچ جاى دنيا تعرفه ١٠٠-١٢٠ درصدى نداريم. حمايت از صنايع داخلى مگر كشورهاى وارد كننده ماشين توليد نميكنن؟؟؟؟؟؟
اين تفاوتها براى چيست ؟؟؟؟؟
هر سال بجاى پيشرفت پسرفت ميكنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
چی میشد ایران خودرو با آلمان همکاری میکرد در اروپا ماشین های فرانسوی هوادار آنچنانی ندارد ما لایق بهترینها هستیم
خواهشا خودروی چینی حداقل وارد نکنید و چهره شهر رو خراب نکنید برازنده مملکت ما خودروی چینی نیست با اون قیمتهای الکی گرون که بعد از 1 سال 27 میلیون افت قیمت فروختمش
آخرین اخبار