انتقاد رئیس اتاق بازرگانی؛

اتاق بازرگانی همدان فقط 4 کرسی در اتاق ایران دارد

رئیس اتاق بازرگانی گفت: به جز تهران همه استان‌ها دارای 15 کرسی در اتاق ایران هستند، همدان چهار کرسی دارد درحالی که می‌توانست مانند دیگر استان‌ها باشد.

اتاق بازرگانی همدان فقط 4 کرسی در اتاق ایران داردعلی‌اصغر زبردست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه تعداد اعضای اتاق بازرگانی استان همدان پایین است به همین دلیل استان همدان در اتاق ایران فقط چهار کرسی دارد، تصریح کرد: به ازای هر 100 کارت بازرگانی یک کرسی تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در استان همدان 570 کارت بازرگانی در اتاق بازرگانی صادر شده است، یادآور شد: در اتاق ایران همپای مجلس کمیسیون وجود دارد و استان همدان با 15 نفر عضو می‌توانست در هر کمیسیون یک عضو داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان اظهار کرد: اگر قرار است حرکتی در بخش خصوصی انجام شود باید دولت و مجلس مجاب شوند که پیش از هر تصمیم اشتباه و غیر قابل جبران اقتصادی نظر کارشناسی اتاق بازرگانی را بگیرد و بعد به کمیسیون‌ها ببرد.

زبردست با بیان اینکه درآمد ایران بر پایه نفت قرار گرفته است، اما نفت ما را بیچاره کرده است، گفت: کشور‌هایی که بر بخش خصوصی تکیه دارند با تکیه بر آن همه کار‌ها را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه نیمی از عمر فعالان اقتصادی در ادارات می‌گذرد، افزود: متاسفانه در ادارات افرادی که پشت میز نشسته‌اند حالت اربابی به خود گرفته‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان اظهار کرد: فقط 1.5 درصد بخش اقتصادی عراق در دست ایران است که یک درصد شامل خدمات فنی و مهندسی و نیم درصد تجاری است اما ترکیه 85 درصد بازار عراق را به دست گرفته و در سوریه هم این‌گونه است.

زبردست با بیان اینکه نمی‌توان در چهار دیواری استان مسائل را با خود حل کرد، ادامه داد: در حوزه سیب زمینی بیشترین تولید مربوط به استان همدان است اما چقدر استان همدان در انجمن سیب زمینی ملی نقش داشته است؟

انتهای پیام/ص.ف

سهم پایین اتاق بازرگانی همدان از کرسی های اتاق ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.