اصفهان رکورد دار ارسال اثر به سی و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران شد

با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، هزار و 485 فیلم در بخش ملی متقاضی حضور در این جشنواره شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تعداد 7 هزار و 444 فیلم در دو بخش ملی و بین‌الملل متقاضی حضور در این جشنواره شدند که از این میان 670 اثر از مجموع هزار و 485 فیلم بخش ملی به استان تهران و 815 اثر به سایر استان‌ها تعلق دارد.

بر اساس تفکیک استانی انجام شده، از میان استان‌های متقاضی اصفهان با ارسال 82 فیلم مقام نخست ارسال آثار به سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را به خود اختصاص داده و استان‌های خراسان‌رضوی و فارس نیز هر کدام با 68 اثر در مقام دوم و البرز با 59 فیلم در مقام سوم ایستاده است.

در تفکیک موضوعی این جشنواره نیز 888 اثر داستانی، 235 اثر مستند، 98 اثر پویانمایی و 264 اثر تجربی به دبیرخانه رسیده و 5 هزار و 959 اثر در بخش بین‌الملل سی ‌‌و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از 117 کشور جهان شرکت کرده است که فرانسه با 593 اثر در صدر قرار دارد و کشورهای آلمان با 166 اثر، برزیل 114 اثر، تایوان 108 اثر و بلژیک 87 اثر در رتبه‌های بعدی جای می‌گیرند.

دبیری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به سید صادق موسوی سپرده شده که هم اکنون مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره انجمن سینمای جوانان ایران است و زمانی مدیر کل حوزه ریاست سازمان سینمایی را به عهده داشته و قائم‌مقام چندین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بوده است.

وی همچنین عناوینی چون رئیس مجموعه تأتر شهر، رئیس تالار وحدت و عضو هیأت مدیره بنیاد رودکی، رئیس تالار هنر، رئیس شورای نظارت و ارزشیابی نمایش و مشاور راهبردی معاونت هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی را در کارنامه کاری خود دارد.

گفتنی است سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران قرار است 25 تا 30 مهر ماه سال جاری در تهران برگزار شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار