با توجه به وزنمان چه مقدار آب بنوشیم؟ + اینفوگرافیک

آب یکی از اساسی‌ترین اجزاء برای سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به برخی بیماری‌هاست، خوردن آب باید متناسب با وزن بدن باشد و نه فقط زمانی که فرد احساس تشنگی می‌کند.

با توجه به وزنمان چه مقدار آب بنوشیم؟+اینفوگرافیکبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواد تشکیل دهنده ی بدن ، آب است. نیاز بدن به آب نیز یکی از اصلی ترین نیاز ها است. در صورتی که آب مورد نیاز بدن در طول روز تامین نشود فرد دچار مشکلات جسمی و اختلالات گوناگون خواهد شد.

بدن ما برای ادامه حیات به آب نیاز دارد. برای همین همیشه باید به اندازه کافی آب بنوشیم. حالا هم که هوا گرم شده است به آب بیشتری نیاز داریم تا بدن مان از خطر دهیدراته شدن یا از دست دادن آب در امان باشد.

بدن ما برای ادامه عملکرد خود نیاز به آب کافی دارد. آب ترکیب اصلی خون، لنف و عرق محسوب می شود. در واقع بیش از نصف حجم بدن ما از آب تشکیل شده است. به عقیده متخصصان آب به شما انرژی می دهد و اگر به اندازه کافی از این مایه حیات ننوشید احساس خستگی و سردرد رهایتان نمی کند. همچنین کمبود آب، یبوست یا عفونت ادراری به همراه خواهد داشت.

احتمالاً شما هم زیاد شنیده اید که باید روزانه هشت لیوان آب بنوشید. اما باید بدانید که نیاز بدن افراد بر حسب سن، وزن، میزان فعالیت بدنی و همچنین دمای هوا متفاوت است. البته مهم است که میزان آبی را که از طریق مصرف مواد غذایی کسب می کنید نیز به حساب بیاورید. میوه ها، سبزیجات، انواع سوپ ها و دسرها در ذخیره مایعات بدن تاثیر دارند. اما اینکه چگونه آب بدنتان را تأمین کنید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه با ما همراه باشید تا میزان نوشیدن آب در طول روز با توجه به وزن بدن تان را در قالب اینفوگرافیک مشاهده نمایید.

 با توجه به وزنمان چه مقدار آب بنوشیم؟+اینفوگرافیک

انتهای پیام/

میزان نوشیدن آب در طول روز با توجه به وزن بدن + اینفوگرافیک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Turkey
فاطمه
۱۸:۱۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
باسلام من 45کیلو وزن دارم چقدر در روز باید آب بخورم
Australia
خديجه دغاغله
۰۶:۱۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
با سلام. وزن من ٥٥ چقدر بايد در روز أب مصرف كنم؟ با تشكر