ساری،

اختصاص ۷۰ میلیارد ریال برای توسعه تجهیزات کشاورزی آمل

۷۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای توسعه بخش مکانیزاسیون بخش کشاروزی شهرستان آمل اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: ۷۰ میلیارد ریال اعتباری که امسال به بخش کشاورزی آمل اختصاص داده شد، توسط مدیریت جهاد کشاورزی آمل جذب و در قالب تسهیلات حمایتی دولت به متقاضیان بخش کشاورزی پرداخت شد.


وی افزود: با جذب این میزان اعتبار بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین مخصوص برداشت برنج، تراکتور‌های سبک و سنگین، ماشین نشاکار، تیلر ودیگر ادوات کشاورزی خریداری شد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون کشاورزی سال گذشته به ۳۴۸ بهره بردار کشاورزی پرداخت شد.


اسلامی با بیان اینکه سهمیه نفت سفید موتورپمپ‌های تامین آب کشت دوم برنج دراین شهرستان که با مشکلات زیادی مواجه بودند، خوشبختانه تامین و توزیع آن اکنون در حال انجام است، سهمیه نفت سفید برای هربهره بردار در کشت دوم را حدود ۴۰ لیتر اعلام کرد.


وی افزود: کشاورزان می‌توانند سوخت مورد نیاز خود را با نام نویسی در سامانه سوخت جهادکشاورزی بدون وقفه و یک روز دریافت کنند.


مدیرجهاد کشاورزی آمل گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر از جمعیت ۴۰۰ هزار نفری این شهرستان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول فعالیت‌های کشاورزی هستند.


اسلامی افزود: خوشبختانه اکنون در ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ هزار تا ۳۰۰۰ متری از سطح دریا در کوهستان‌های بخش لاریجان این شهرستان انواع سبزیجات و گل وگیاهان زینتی کشت می‌شود که روزانه مقدار زیادی از آن به استان‌های تهران و البرز و نیز شهر‌های استان ارسال می‌شود.


شهرستان آمل با دارا بودن بیش از ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی، سالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید وبه بازار‌های مصرف داخل کشور و خارج از ایران صادر می‌کند.


انتهای پیام/ع


۷۰ میلیارد ریال برای توسعه تجهیزات کشاورزی آمل اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.