در گردهمایی آزادگان سراسر استان کرمان از هزارو 284نفر آزاده سرافراز تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان ظهر امروز در گردهمایی آزادگان سراسر استان کرمان که در بخش ماهان از توابع کرمان برگزار شد، افزود: فرهنگ شهادت طلبی در جمهوری اسلامی باید حفظ و مورد تعمیق قرار گرفته و گسترش یابد.
وی ضمن گرامی داشت یاد وخاطره شهدای والا مقام، عنوان کرد: باید در برابر عظمت روح شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تعظیم کرد.
وی اظهارکرد: 26 مردادماه سالروز یکی از بهترین روزهای انقلاب اسلامی بود زیرا درایت فرماندهی کل قوا حضرت امام خمینی (ره) و حماسه آفرینی رزمندگان موجب شد که دشمن تسلیم شود و آزادگان را آزاد کند.
رزم حسینی بر توسعه فرهنگ جهادی – اقتصادی در بین جوانان، گفت:در گذشته فرهنگ جهادی – نظامی در بین جوانان ریشه دوانده بود که در شرایط کنونی باید فرهنگ جهادی – اقتصادی در بین نسل نو توسعه یابد.
وی یادآور شد: در روزگاری دشمن به خاک ما حمله کرد و نسلی با سخاوت و بدون هیچ چشم داشتی از این مرز و بوم دفاع کردند و با اراده آهنین و مستحکم خود با پیروی از ولایت فقیه از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند که آن نسل برای نسل نو الگو است .
وی تصریح کرد: در راستای توسعه فرهنگ جهادی – اقتصادی راهکارهایی را می توان دنبال کرد که بخشی مربوط به مسائل اقتصادی است تا سطح معاش مردم افزایش یابد.
وی یکی از اهداف حکومت داری حضرت علی (ع) را توسعه معاش مردم دانست و گفت: حکومت اسلامی وظیفه دارد که در این مسیر پیش رود.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصاد ی در کرمان از روستاها آغاز شده است، بیان کرد:
سال گذشته در استان کرمان 200 میلیارد تومان وام خوداشتغالی با بهره چهار درصد پرداخت شد که در سال جاری نیز از منابع بانکی 250 میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه به متقاضیان پرداخت می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز در این آئین با اشاره به اینکه هزار و 284 نفر از آزادگان جنگ تحمیلی در استان کرمان امروز گرد هم آمده اند، گفت: در این مراسم ضمن یادآوری خاطرات دوران اسارت و دفاع مقدس از آزادگان تجلیل شد.
محمدرضا حسنی سعدی با اشاره به اینکه اسرای دشمن در جنگ تحمیلی 72 هزار و 113 نفر بودند که در 78 عملیات های مختلف به اسارت در آمدندف افزود: 15 درصد از اسرای عراقی حاضر در زمان حضور حزب بعث عراق حاضر به بازگشت به کشورشان نشدند در حالیکه اسرای ایرانی آرزوی وطن را داشتند.
وی با تاکید براینکه آزادگان کشور، وفادار به امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بودند و همگی صبور و دلسوز این نظام هستند، یادآورشد: باورهای دشمن هیچگاه تاثیری بر عقاید آزادگان ایرانی نداشت، به گونه ای که دشمن در اسارت آزادگان ایرانی بود و از نظر فکری این افراد هیچگاه اسیر دشمن نشدند.

انتهای پیام/ی

تجلیل از آزادگان استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار