در مراسمی از فعالان و راهنمایان حوزه گردشگری سیستان وبلوچستان در سالن اجتماعات موزه جنوب شرق زاهدان تجلیل شد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گوهری  مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سیستان وبلوچستان  دراین مراسم با اشاره به قابلیتهای فراوان گردشگری ، طبیعی ، فرهنگی و مذهبی استان گفت : ذخیره های درخشانی از فرهنگ ، تاریخ و تمدن در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که می توان با برنامه ریزی و مدیریت، نسبت به معرض و شناسایی آنها به گردشگران و مسافران داخلی و خارجی اقدام کرد .

مشتاق گوهری افزود : وجود راهنمایان و فعالان عرصه گردشگری منوط به داشتن اطلاعات دقیق از فرهنگ ، آداب و رسوم و خرده فرهنگها است که می تواند مخاطب یا گردشگران را جذب و در آنها اشتیاق و نشاط ایجاد کند و این نیازمند مطالعه فراوان راهنمایان گردشگری است .

همچنین در این مراسم افتخاریان رئیس انجمن راهنمایان گردشگری کشور با اشاره به تنوع قومی ، تاریخی ، فرهنگی و مذهبی استان گفت : معرفی استان سیستان و بلوچستان توسط راهنمایان گردشگری می تواند پیام خوبی برای دوستداران فرهنگ و تاریخ باشد تا بتوان این استان را به یک قطب کامل گردشگری تبدیل نمود .

افتخاریان  حرفه راهنمایان گردشگری را آمیخته با هنر ،استعداد و اطلاعات جذاب معرفی کرد و از راهنمایان و مدیران خواست تا نسبت به معرفی دیگر قابلیتهای استان از جمله جاذبه های مذهبی – ورزشی – تاریخی و طبیعی تلاش مضاعف داشته باشند .

میر حسینی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی – صنایع دستی و گردشگری استان هم با اشاره به استقبال خوب گردشگران داخلی و خارجی به بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان سیستان و بلوچستان گفت : تخصص راهنمایان گردشگری و ارتقاء سطح اطلاعات آنان می تواند کمک حال دفاتر و آژانسهای توریستی و سیاحتی باشد .

گفتنی است:در پایان این مراسم از فعالان و راهنمایان حوزه گردشگری استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ع

ذخیره های درخشانی از فرهنگ ، تاریخ و تمدن در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار