امام جمعه چایپاره گفت: مساجد باید به محور فعالیت های دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام رسول جمشیدی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان به فرا رسیدن 30 مرداد، روز جهانی مسجد اشاره کرد و افزود: در اسلام نماز خواندن در مسجد آن قدر اهمیت دارد که مؤمنان باید برنامه روزانه خود را با توجه به وقت نماز در مسجد تنظیم کنند.

امام جمعه چایپاره با اشاره به اینکه مسجد، قطب فرهنگی و دینی جامعه اسلامی است، گفت: مساجد باید به محور فعالیت های دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی تبدیل شود.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دادن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی باید حجت شرعی داشته باشند و حجت شرعی در این خصوص به معنی توجه به تخصص وزاری پیشنهادی است. 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رسول جمشیدی با اشاره به بررسی صلاحیت وزرای دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی وزرا به مجلس معرفی می‌شوند باید سه ویژگی را در نظر بگیرند، نخست افرادی که قرار است مسئول یک وزارتخانه شوند نباید منافعشان در آن وزارتخانه باشد و موضوع دوم به این مهم اشاره می‌کند که وزارتخانه نباید به گروه سیاسی خاصی تعلق گیرد.

وی خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام روحانی بدون‌شک رئیس‌جمهور همه مردم است و به بخشی از مردم تعلق ندارد و نمایندگان در رای اعتماد باید حجت شرعی داشته باشند و حجت شرعی به موضوع متخصص بودن‌ یا نبودن اشاره می‌کند و تمامی انتصاب‌ها باید به سبب تخصص و شاخص‌های یک مسئول باشد.

 

انتهای پیام/م

 

مساجد فعالیت های دینی و فرهنگی انجام دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.