برای داشتن شغلی مناسب و پرسود، سرمایه فراوانی لازم نیست؛ فقط، با کمی دقت نظر در طبیعت و نشانه های الهی می توان برای خود شغلی مناسب فراهم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، در دوره ای که نبود شغل دغدغه بسیاری از افراد جامعه است، با روحانی آشنا شدیم که در کنار فعالیت های مذهبی به کارهای دیگری می پردازد تا این موضوع را به افراد جویای کار ثابت کند که می توانند با کمی تأمل در آیات الهی، شغل مناسبی برای خود فراهم کنند.
برای آگاه شدن از فعالیت های این روحانی یک روز ،با وی همراه شدیم.
کندو های زنبور عسل حجت الاسلام رحمانی اولین جایی بود که می توانست ما را با یکی از نعمت های الهی آشنا کند، موجوداتی که شاید ریز به نظر می آیند؛ اما، در ایجاد شغل وکار آفرینی بسیار توانمندند.
از حجت الاسلام رحمانی که در باغ در حال کنترل کندوهای زنبور عسلش بود، پرسیدیم که چه مدت به این حرفه می پردازد و سرمایه مورد نیاز برای پرداختن به این شغل چه میزان است؟
وی می گوید: نزدیک یک سال است که با کمک ۷ نفر از دوستان علاقمند به این حرفه می پردازم و اگر، کسی بخواهد به این حرفه بسیار پر درآمد و خوب بپردازد، سرمایه خیلی کم؛ یعنی: برای هر کندوی عسلی تقریباً ۳۰۰ هزار تومان، نیاز دارد.
وی می گوید: با این سرمایه اندک می توان بهترین عسل، به خصوص عسل ارگانیک؛ یعنی: عسل بدون شکر را تولید کرد.
صحراها و بیابان ها که بسیاری از ما بدون توجه به داشتن ذخایر مهم در آن ها از کنارشان می گذزیم، از دید احمد رحمانی حکم معادن با ارزش را دارند و مقصد بعدی ما برای آگاه شدن از فعالیت های این روحانی هستند.
از حجت الاسلام رحمانی که با کمک فرزند و یکی از اقوام در صحرا مشغول چیدن گیاهان بود، درباره علت حضورش در آن مکان پرسیدیم. وی با بیان اینکه در این صحرا دنبال داروهای گیاهی، یکی از منابغ غنی الهی که متأسفانه به فراموشی سپرده شده اند، هستیم، می گوید: کوه ها و دشت ها از داروهای گیاهی چون: اسپند، کتیرا، کلپوره، آویشن، آلاله و داروهای بسیاری که خواص درمانی بسیار بالایی دارند، غنی است.
وی جوانان جویای کار را برای بهره بردن از این نعمت های الهی فرا می خواند و می گوید: کوه ها و دشت های ما از طلا پر است؛ فقط، کسی را می خواهد تا از آن ها بهره ببرند.
وی با بیان اینکه امروز جوانان از نبود شغل سخن می گویند، می افزاید: هر جوان بیکار که در کوه ها و صحراها به جست جو بپردازد، می تواند روزانه درآمد بسیاری را کسب کند، به عنوان مثال: اگر روزی دو کیلو کتیرا جمع کند، مبلغ بسیار زیادی است.
رحمانی می گوید: من از جوان ها می خواهم دست به این کار بزنند. خود به عنوان نمونه شروع کردم تا جوان ها ببینند، کشور غنائم و ذخایر زیادی دارد. آنان نیز می توانند دست به کارهای نو اقتصادی بزنند و از ذخایر الهی استفاده ببرند.
وی از سویی دیگر از مسئولین می خواهد که با معرفی، تعلیم و راه های بهره برداری قانونی از این منابع به جوانان و ایجاد تعاونی های تولیدی ـ کاری که ما در این منطقه دنبال آن هستیم ـ تحول اقتصادی زیادی را در کشور ایجادکنند.
در منزل نیز همسر حجت الاسلام رحمانی مشغول گرفتن عرقیجات گیاهان دارویی بود که وی از صحرا برایش آورده بود. همسر وی می گوید: بعضی از جوانان و خانم ها نیز می توانند به این کار مشغول شوند و ضمن کمک به خانواده ها برای تأمین مخارج زندگی، از فواید این داروها نیز بهره ببرند.
کشاورزی یکی از پر درآمدترین مشاغل نیز از دیگر فعالیت های حجت الاسلام رحمانی بود.
احمد رحمانی در مزرعه اش با بیان اینکه با زمین هایی که در اختیار دارد، محصولات مختلفی را برداشت می کند، بیان می کند: هدف من از انجام این کار اثبات این موضوع به مردم و به خصوص جوان هاست که مخارج زندگی را بسیار راحت می توان از کشاورزی تأمین کرد.
این روحانی با انگیزه مشاهده عظمت حضرت حق که از زمین مرده گیاهان مختلف با رنگ های گوناگون می رویاند، رزق حلال، نعمت فراوان و شادابی را از ثمرات پرداختن به حرفه کشاورزی می داند.
حجت الاسلام رحمانی از پرداختن به مسائل فرهنگی، درس زندگی و فعالیت در روستا نیز غافل نبوده است.
پیرمرد اهل منطقه سر بنان از سابقه آشنایی حجت الاسلام رحمانی از کودکی می گوید و می افزاید: در حد توان برای مسجد و کلاس برای کودکان فعالیت می کند.
جوانی از اهل همان منطقه از کارهای این روحانی در کشاورزی، ساخت کتابخانه و فعالیت های ورزشی در  بین جوانان که رونق روستا را فراهم کرده است، سخن می گوید.
مرد جوانی در این منطقه با بیان اینکه حجت الاسلام رحمانی در روستا کارهای فرهنگی مختلفی چون: ساخت مسجد،کلاس برای جوانان، سالن های ورزشی و کارهای اقتصادی چون: زنبورداری، کشاورزی و غیره انجام می دهد، می گوید: کارهای وی زمینه را برای رونق روستا، جلوگیری از مهاجرت به شهرها و تشویق جوانان برای وجود شغل در روستاها فراهم می کند.
حجت الاسلام رحمانی خود درباره کارهای فرهنگیش می گوید: من روحانی اعزامی از دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم هستم که به مناسبت های مختلف به شهرستان زرند اعزام می شوم. گروه تبلیغی بیان را که متشکل از علاقمندان زیادی به کارهای نجومی، علمی، تبلیغی و بیشتر مباحث تبلیغی هستند، دارم.
این روحانی فعال ادامه می دهد: پیرو منویات رهبری مبنی بر پرداختن به مباحث فرهنگی، پیشگیری وکاهش جرایم، برنامه هایی چون: کلاس های سبک زندگی در مراکز مختلف بسیج، مساجد، کانون های مساجد که به وسیله سازمان تبلیغات اداره می شوند؛ برنامه هایی در پارک ها، بیمارستان ها، بازار؛ برنامه مشاوره رایگان که در این راستا یک مرکز در دادگستری شهرستان زرند و یک مرکز هم در فرمانداری زرند فعال است، داریم .
وی با بیان اینکه دوستان و از جمله حقیر پیگیر مباحث فرهنگی و عمرانی مناطق هستیم، می گوید: ما دنبال این هستیم، فرهنگ عمومی و زندگی مردم در زمینه های مختلف از جمله: علمی، اجتماعی و مهم تر از آن بحثی که مقام معظم رهبری فرمودند: راجع به اقتصاد مقاومتی، فرهنگ کار، زحمت و تلاش تغییر پیدا کند و هدف ما این است که فرهنگ کار و تلاش را برای مردم نهادینه کنیم.
این روحانی پویا از علم نوین روز غافل نبوده است و به فرموده امیر المؤنین(ع) مرد زمان خودش است.
حجت الاسلام رحمانی می گوید: به دستور مقام معظم رهبری راجع به ورود افرادی که می توانند در فضای مجازی فعالیت داشته باشند، من وگروهی از دوستان بر خود واجب دانستیم که در فضای مجازی وارد شویم و چندین سایت چون: سایت های علمی، نجومی، فرهنگی و شبکه های اجتماعی از جمله: کانال تلگرامی رازهای خوشبختی راجع به خانواده ها و کانال های تخصصی دیگر را راه اندازی کنیم.
برخی از فعالیت های حجت الاسلام رحمانی نشان می دهد که روستاها قابلیت های فراوانی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی دارند و انجام فعالیت های مختلف فرهنگی می تواند رونق فرهنگی روستاها را به دنبال داشته باشد.
گزارش از معصومه یحیی زاده
انتهای پیام/ ی

ایجاد اشتغال با توجه به آیات قرآن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار