به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سیداحمد آقامیری ،رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم گفت :با بیان اینکه تاکنون 17 هزار و 100 نفر به پایگاههای سنجش در قالب 9 پایگاه ثابت و سیار و یک پایگاه تخصصی مراجعه کردند ، از این تعداد هزار و 176 نفر در زمینه آمادگی تحصیلی، 844 نفر در زمینه بینایی، 559 نفر در زمینه شنوایی و 26 نفر در زمینه مشکلات جسمانی و 12 نفر در زمینه مشکلات رفتاری به پایگاه تخصصی ارجاع داده شدند این افراد مشکوک به مشکل خاصی بودند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم عنوان کرد:با اشاره به آمار دیگر دانشآموزان سنجش شده ، 270 نفر از دانشآموزان دارای تأخیر رشدی بودند و به عنوان دانشآموزانی که باید در مدرسه توجه بیشتری به آنها شود به مدرسه عادی ارجاع داده شدند.
وی گفت: با بیان اینکه روند آموزش و پرورش استثنایی این است که دانشآموزان حتیالامکان در مدارس عادی قرار گیرند ، تاکنون 43 نفر به مدارس استثنایی مراجعه کردند و مورد ارزیابی قرار گرفتند و دانشآموز با نیازهای ویژه تشخیص داده شدند.
آقامیری خاطرنشان کرد: تجمیع پایگاه تخصصی امسال در دستور کار بود و کسانی که مشکوک به مشکلی در زمینه آمادگی تحصیلی، بینایی، شنوایی و مشکلات رفتاری و جسمانی تشخیص داده میشدند به طور متمرکز به پایگاه تخصصی میلاد واقع در خیابان نواب مراجعه میکردند.
وی با اشاره به تفاوت طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: تا زمانی که دانشآموز در سامانه سنجش ثبتنام نشود و مورد ارزیابی قرار نگیرد ثبتنام وی در مدرسه قطعی نخواهد بود.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم خاطرنشان کرد: از والدین انتظار میرود هر چه سریعتر به پایگاهها مراجعه و برای ارزیابی فرزندانشان اقدام کنند. والدینی که فرزندشان در مرحله اولیه مشکوک به مشکل تشخیص داده شده سعی کنند در موعد مقرر به پایگاه تخصصی مراجعه کنند.
وی گفت: با بیان اینکه زمان طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان از 20 خرداد تا 20 مرداد امسال بود،استقرار دو پایگاه جابر واقع در کوچه 53 خیابان آذر و ابابصیر واقع در فلکه شهرداری تا پایان مرداد تمدید شده تا دانشآموزان بتوانند در زمان باقیمانده مراجعه داشته باشند.
آقامیری خاطرنشان کرد: 3 هزار نفر از کودکان پیش از دبستان نیز سال گذشته مورد سنجش قرار گرفتند امسال نیز از اواسط شهریور سنجش کودکان پیش از دبستان آغاز میشود.
وی خاطرنشان کرد: کسانی که مورد ارزیابی تخصصی قرار گرفتند 297 نفر آنها به مدرسه عادی ارجاع داده شدند و مشکل خاصی نداشتند.
انتهای پیام/ح