اولین جشنواره روز مروست با حضور 120 نفر از راهنمایان تور مطرح کشور و گردشگران داخلی و خارجی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدرضا نصیری سرپرست معاونت گردشگری این اداره کل پس از بازدید از خانه بوم گردی چهار فصل، قلعه مروست، چهار صفه محمد صالح، موزه مردم شناسی، گنبدی و بافت تاریخی مروست، نمایشگاه توانمندی ها و ظرفیت های این بخش را افتتاح کرد.

نصیری افزود: اين نمايشگاه که با حضور و استقبال چشمگیری روبرواست می تواند توانمندی ها و پتانسيلهای گردشگری بخش مروست را به خوبی ارائه نماید.

وی افزود: تا پايان سال جاری دو بوم گردی جهت اقامت گردشگران در اين بخش افتتاح خواهد شد.

نصیری سخنرانی امام جمعه مروست، اجرای موسیقی محلی، تقدیر و تشکر از کمیته بانوان و دهیاری روستای ترکان، تجلیل از نخبگان و نفرات برگزیده کنکور ۹۵ و رتبه های زیر ۱۰۰۰ و اجرای کنسرت از دیگر برنامه های اولین جشنواره روز مروست عنوان کرد.

 در راستای توسعه صنعت گردشگری و معرفی جاذبه های تاریخی بخش مروست برای مهمانان، گردشگران و راهنمایان تور حاضر در جشنواره برنامه بازدید از روستای چنازناز، کرخنگان و منطقه کر، جنگل باغ شادی و منطقه حفاظت شده، جنگل کندر و ایل قشقایی و همچنین بازدید از روستای تاریخی و کهن ترکان و هرابرجان انجام شد.

لازم به ذکر است: در اين نمايشگاه ۳۱ غرفه شامل محصولات دامی و كشاورزی روستاییان و عشایر، محصولات فرهنگی هنری و تولیدات صنایع دستی در کنار بازی های بومی و محلی به نمايش گذاشته شد.

به همت نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم اولین جشنواره روز مروست همراه با نمایشگاه توانمندی ها و ظرفیت های بخش مروست از 26 تا28 مرداد ماه  با حضور 120 نفر از راهنمایان تور مطرح کشور و گردشگران داخلی و خارجی برگزار شد.

شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری از مرکز استان یزد با بیش از 8800 کیلومتر مربع وسعت به عنوان دارالکلات،شهر قلعه ها، معروف است.

انتهای پیام/ ی

برگزاری اولین جشنواره روز مروست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.