اینستاگردی؛

بازنشر بخشی از کتاب جنگ به روایت فرمانده

محسن رضایی در صفحه اینستاگرام خود بخشی از کتاب جنگ به روایت فرمانده را به اشتراک گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق در آستانه هفته دفاع مقدس بخشی از سخنان خود را در مورد پذیرش قطعنامه 598 را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

گفتنی است؛ قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت است  در ۲۹ تیر ۱۳۶۶، برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق صادر شد. 

محسن رضایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"قطعنامه به روايت فرمانده؛ "جام زهر قطعنامه 598 در اوج ضعف نيروهای نظامی ايران پذیرفته شد، ولی همين قطعنامه در پایان جنگ و در اوج اقتدار ایران، به صدام تحمیل شد. سؤال اين است كه چرا صدام تا قبل از مقطع ياد شده، آتش بس را نمی پذیرفت و پاسخ اين كه به نظر می رسد صدام می خواست خرمشهر و کرمانشاه را بگیرد تا قطعنامه اي جدید صادر شود ؛ اما تحولی که امام(ره) پس از پذیرش قطعنامه در مردم پدید آوردند و نیز ابتکار فرماندهان در طرح «کمین بزرگ» ، تاثیر جام زهری را که امام نوشیده بود، به كلی خنثی و کام امام (ره) را از پیروزی دو عملیات «مرصاد» و « سر نوشت »شیرین کرد؛ چنان که مدتی بعد فرمودند: «ما در جنگ یک لحظه هم از عملکرد خود نادم و پشیمان نیستیم». از سخنان دکتر محسن رضایی به نقل از کتاب «جنگ به روایت فرمانده»"

 

انتهای پیام/

بازنشر بخشی از کتاب جنگ به روایت فرمانده توسط سرلشکر رضایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار