شهر جدید بینالود که در اطراف کلان شهر بزرگ مشهد احداث شده است؛ به زودی به شبکه ریلی متصل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازمشهد؛باقری مشاور وزیر راه و شهر سازی در جلسه‌ای که با حضور مهندس ضیایی مهر مدیر کل راه آهن خراسان و مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود برگزار گردید گفت: امیدواریم با تعامل و مشارکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت شهر‌های جدید بزودی شاهد اتصال مرکز شهر جدید بینالود به شبکه ریلی باشیم.

وی به مساله حاشیه نشینی و گسرتش بی رویه شهر‌ها و مهاجرت به شهر‌های بزرگ اشاره کرد و افزود: رویکرد وزارت راه و شهر سازی در ۴ سال گذشته برای حل این مشکلات، شهر سازی حمل و نقل محور و شهر سازی ریل پایه است، این بدان معنی است که شهر‌ها باید به تناسب توسعه راه‌ها بخصوص ریلی توسعه و رشد داشته باشند.

مشاور وزیر راه و شهر سازی گفت: شهر‌های جدید که در اطراف کلان شهر‌های بزرگ احداث می‌شوند مانند شهر‌های جدید گلبهار و بینالود در استان خراسان رضوی از این قضیه مستثنا نیستند و در این جلسه با توجه به دستور و تاکید وزیر راه و شهر سازی اتصال شهر جدید بینالود به شبکه ریلی و ایجاد ایستگاه بینالود با حضور مدیر کل راه آهن خراسان و مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بینالود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

باقری افزود: سوابق این امر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و مقرر گردیده است در جلسه‌ای با حضور مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیر عامل شهر‌های جدید بررسی و با توجه به طرح‌هایی که مشاور ارایه می‌نماید، راه آهن به زودی به مرکز شهر جدید بینالود متصل گردد.

وی گفت: رویکرد وزیر راه و شهر سازی ورود ریل به سبک زندگی مردم است و خوشبختانه در این چهار سال اخیر هر دو شرکت تعامل بسیار خوبی در این زمینه داشته اند و امیدواریم این امر بزودی محقق گردد.

شهر جدید بینالود دارای وسعتی حدود ۳ هزار هکتار می‌باشد که در ۱۶۰۰ هکتار آن شرکت‌ها بزرگ صنعتی بنا شده است و حدود ۴ هزار نفر در این شهر مشغول بکار هستند.

انتهای پیام// ز.‌ی

 
 

اتصال شهر جدید بینالود به شبکه ریلی در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار