اجرای سالیانه ۲۵۰ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در کشور از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عباس زارع مشاور وزیر جهادکشاورزی و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری کشور در سفر به شهرکرد با اشاره به اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی گفت: اجرای سالیانه ۲۵۰ هزار هکتار سامانه‌های نوین آبیاری در کشور یکی از این برنامه‌ها می‌باشد.

وی افزود: در این راستا کارگروه مشترکی بین جهادکشاورزی و وزارت نیرو جهت تخصیص منابع آب و توسعه سیستم‌های آبیاری نوین تشکیل گردیده است تا از خسارت به سفره‌های زیرزمینی جلوگیری شود.

زارع اضافه کرد: عملکرد اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری ۲ و نیم برابر میانگین کشوری می‌باشد.

ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با توجه به کاهش میزان بارندگی و تغییر اقلیم بارش از برف به باران و کاهش ماندگاری برف از ۷۰ به ۴۵ روز در استان، وضعیت منابع آبی بحرانی شده است.

وی با اشاره به اجرای سیستم نوین آبیاری در سطح ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری در سال ۹۵ افزود: ۴۶ درصد از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شده است که این میزان تا پایان امسال به ۵۱ درصد خواهد رسید.

غریب ادامه داد: یکپارچه سازی اراضی در سطح ۳۵ هزار هکتار، صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی به میزان ۲۴۰ میلیون متر مکعب، افزایش راندمان از ۳۵ به ۵۴ و سه دهم درصد، تجهیز ۵۵ هزار هکتار از اراضی به سامانه نوین آبیاری و انجام آبیاری در اراضی شیب دار و تپه ماهور در سطح ۱۵ هزار هکتار از اقدامات جهادکشاورزی در استان می‌باشد.

انتهای پیام/ز

اجرای سیستم نوین آبیاری در ۵۷۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار