قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال 170 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید منصور برقعی ' امروز در جشن اشتغال و خود کفایی سه هزار و 483 خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: از مجموع 500 هزار شغل ایجاد شده در کشور در سال گذشته، کمیته امداد امام خمینی (ره) زمینه ایجاد 102 هزار فرصت شغلی را فراهم کرد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: متوسط هر یک از 102 هزار طرح و فرصت شغلی در حوزه مشاغل خرد و خانگی، در سال گذشته 15 میلیون تومان و در بنگاههای کوچک زود بازده 200 میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه این موفقیت در پرتو حمایت مسئولان کشور محقق شده است، گفت: از یک سو مجلس مصوبات خوبی در

حمایت از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) داشت و از سوی دیگر نیز دولت به همه تعهدات خود عمل کرد.
برقعی گفت: بانک ها نیز به تکالیفی که قانون بودجه به آنها محول کرده بود به خوبی عمل و نقش حمایتی خود را برای ایجاد شغل جهت خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ایفا کردند.

وی اضافه کرد: سازمان فنی و حرفه ای هم برای توانمندسازی خانواده های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی تلاش کرد و آموزش های لازم را به آنها ارائه نمود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمند سازی خانواده های زیر پوشش و کارآفرینی برای مددجویان است، افزود: استعداد سنجی مددجویان، ارائه آموزش های مهارتی متناسب با استعدادها، ارائه مشاوره شغلی، حمایت مالی و نظارت بر انجام فعالیت ها از جمله فعالیت های کمیته امداد امام خمینی برای توانمدسازی و کارآفرینی مددجویان است.

وی ادامه داد: از چهار سال قبل تاکنون حدود 500 هزار طرح اشتغال از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال اجراست.
همچنین مدیر کل امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در این مراسم گفت: بانک ها، سازمان فنی و حرفه ای و سایر دستگاههای اجرایی استان اصفهان در زمینه اشتغالزایی نهایت همکاری را با این کمیته داشته اند.

حمید رضا شیران با اشاره به اینکه در حال حاضر 44 هزار طرح اشتغال زیر نظارت کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان (ره) اجرا شده است، گفت: از این تعداد سه هزار و 483 طرح به خودکفایی رسیده و براساس آن از پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج می شوند.

جشن خودکفایی سه هزار و 483 خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور یکصد خانوار در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.