امانی می‌گوید: آمار یوناما شامل اجسادی نمی‌شود که در گورهای دسته‌جمعی دفن شده‌اند.

سخنگوی والی سرپل: آمار یوناما شامل اجسادی نمی‌شود که در گورهای دسته‌جمعی دفن شده‌اندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر سازمان ملل در افغانستان، نخستین یافته هایش را از کشتار غیرنظامیان در درۀ میرزااولنگ ولایت سرپل منتشر کرد.

یافته‎های این نهاد نشان می‎دهند که گروه طالبان و داعش، حداقل ۳۶ تن را به شمول غیرنظامیان و نیروهای خیزش مردمی که از جنگ دست کشیده بودند، در درۀ میرزا اولنگ کشته اند.

در خبرنامه ای که دفتر هیئت سازمان ملل در افغانستان به رسانه‎ها فرستاده، آمده است: «دست کم نیمی از این کشتارها، روز شنبه (۵ اگوست) هنگامی رخ داد که طالبان و داعش بر خانواده ها که در تلاش فرار از روستای میرزا اولنگ بودند، شلیک کردند. زنان و کودکان را از هم جدا ساختند و حداقل ۱۸ نفر را به شمول غیرنظامیان و نیروهای خیزش مردمی که از جنگ دست کشیده بودند، کشتند، هم چنان آنان (طالبان و داعش) یک زن را که تلاش داشت فرار کند، با شلیک گلوله ازپا درآورند.»

تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژۀ دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان، گفت: «من این هدف گیری مخوف غیرنظامیان و کسانی که از جنگ دست کشیده بودند را که نقض آشکارای حقوق بین الملل است، نکوهش می‎کنم. عاملان این رویداد باید پاسخگو باشند.»

این نهاد هم چنان تأکید دارد که آنان، هیچ مدرکی را که دال بر آزار و اذیت جنسی زنان و یا به اسارت بردن آنان و یا سربریدن افراد باشد، پیدا نکرده اند.

این گزارش در حالی منتشر می شود که مقام‌های ولایت سرپل آمار متفاوتی از گزارش یوناما را ارائه می دهند.

ذبیح‌الله امانی سخنگوی والی می‌گوید: آمار یوناما شامل اجسادی نمی‌شود که در گورهای دسته‌جمعی دفن شده‌اند. مقامها همچنان می‌گویند که در میرزا اولنگ 52 نفر غیرنظامی کشته شده‌اند.

این در حالی است که یوناما در گزارش خود نوشته است که در میرزا اولنگ 36 نفر کشته شده‌اند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار