معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت:اجرای دوره های مهارت آموزی برای دانش آموزان مناطق محروم ضرورت دارد.

ضرورت اجرای دوره های مهارت آموزی برای دانش آموزان مناطق محرومبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛  مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه نخستین مدرسه تابستانی کارآفرینی کرمان گفت: سازمان دانش‌آموزی به دنبال افزایش توانمندی و مهارت آموزی دانش‌آموزان است و یکی از اصول این امر، مهارت‌های کارآفرینی و حوزه فعالیت‌های اقتصادی است.


وی بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال 96 با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال سازمان دانش‌آموزی شعاری را برای فعالیت‌های خود با عنوان توانمندسازی دانش‌آموزان امروز، مقاوم‌سازی اقتصاد فردا در نظر گرفته است.


رئیس سازمان دانش آموزی کشور افزود: در این راستا فعالیت‌های کارآفرینی و دوره‌های آموزشی به صورت عمومی و تخصصی توسط سازمان دانش‌آموزی به اجرا گذاشته شده که دوره تخصصی آن به صورت پایلوت در کرمان برای نخستین بار در کشور اجرا شد.


وی تصریح کرد: یکهزار دانش‌آموز استان کرمان در دوره تخصصی کارآفرینی شرکت کردند که 250 نفر آنها برای دوره تکمیلی به تهران راه می‌یابند و فعالیت‌های حرفه‌ای تری در حوزه کارآفرینی و غیره می‌بینند.


وی تاکید کرد: تلاش ما بر این است که نسل آینده را توانمند در حوزه کارآفرینی داشته باشیم و انتخاب شرکت کنندگان این دوره‌ها براساس علاقه‌مندی، استعدادسنجی، رشته‌های فنی و حرفه‌ای و جذب تبلیغاتی بوده است.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز هم در این آیین گفت: طرح دوره تخصصی کار آفرینی برای نخستین مرتبه و به طورپایلوت کشوری با همکاری سازمان دانش‌آموزی، شرکت کارآفرینان شریف و با حضور اساتید دانشگاه صنعتی شریف در کرمان به اجرا گذاشته شده است.


محمد محسن بیگی با اشاره به مشارکت یکهزار دانش‌آموز پسر متوسطه دوره دوم هنرستان های فنی و حرفه ای استان در مدرسه تابستانی کارآفرینی افزود: آموزش های لازم در زمینه کار آفرینی به این دانش آموزان در 2دوره چهار روزه ارائه شد.


وی بیان کرد: هدف این مدرسه تابستانی، آموزش دانش‌آموزان در روش استفاده از فرصت‌ها و سرمایه‌ها برای ایجاد کار، اشتغال و تولید است. وی افزود: این مدرسه کار آفرینی در راستای تحقق اهداف سازمان دانش آموزی در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال با تاکید بر آموزش مهارت های زندگی و تربیت اجتماعی دانش آموزان برگزار شد.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: به دانش‌آموزان شرکت کننده در این دوره،‌ آموزش های نحوه پس انداز کردن، سرمایه گذاری، شناخت فرصت، تبدیل تهدید به فرصت و روش مدیریت بهینه منابع ارائه شد.


نخستین مدرسه تابستانی کارآفرینی که با همکاری سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت کارآفرینی شریف به صورت پایلوت کشوری در استان کرمان با حضور یکهزار هنرجوی هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش از بیستم تا سی ام مرداد به اجرا گذاشته شد.


آیین اختتامیه نخستین مدرسه کار آفرینی با حضور برخی مسئولان آموزش و پرورش و استان کرمان در محل سالن اجتماعات امام حسین(ع) آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان برگزار شد.

 

انتهای پیام/س

 

اجرای دوره های مهارت آموزی برای دانش آموزان مناطق محروم ضرورت دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.