مدیر آموزش و پرورش رامشیر از وجود 47 مدرسه تخریبی و کانکسی در شهرستان رامشیر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید قنواتی، مدیر آموزش و پرورش رامشیر در این خصوص گفت: 153 مدرسه شهری و روستایی در این شهرستان وجود دارد.

وی بیان داشت: مشکل اصلی ما فرسودگی این فضاهای آموزشی است و هم‌اکنون 22 مدرسه کانکسی و 25 مدرسه تخریبی در رامشیر وجود دارد که همچنان در حال استفاده هستند.

قنواتی با اشاره به تحصیل 10 هزار و 571 دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته در شهرستان رامشیر، اذعان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال تعداد دانش‌آموزان به 10 هزار و 700 نفر برسد.

مدیر آموزش و پرورش رامشیر اظهار داشت: هم‌اکنون 153 مدرسه شهری و روستایی در شهرستان وجود دارد که با توجه به تعداد دانش‌آموزان شهرستان، برای ما کافی است، از نظر تعداد فضاهای آموزشی مشکلی نداریم و مشکل اصلی ما فرسودگی این فضاهای آموزشی است.

این مقام مسئول افزود: همچنین 3 مدرسه روستایی در واقع خانه‌های عادی بوده‌اند که به آموزش و پرورش واگذار شده‌اند تا از آن‌ها به عنوان مدرسه استفاده شود.

سعید قنواتی اذعان داشت: یکی دیگر از مشکلات ما وجود نیروهای غیربومی در شهرستان است؛ به طوری که 55 تا 60 درصد نیروهای ما غیربومی هستند، به طور کلی کادر آموزشی ما شامل 960 نفر است که 90 نفر از این افراد حق‌التدریس هستند و بقیه به صورت پیمانی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده به دنبال تعمیر و بازسازی بسیاری از مدارس شهرستان هستیم. برای تعمیرات مدارس نیز بودجه مناسبی در اختیار ما قرار داده شده و این بودجه می‌تواند تا حدی مشکلات ما را برطرف کند.

قنواتی تصریح کرد: از مسئولان می‌خواهم که به فکر مناطق محروم باشند. در بحث کنکور باید کارهای جدی در شهرستان صورت بگیرد و برای اینکه نتایج مناسبی در این زمینه به دست بیاوریم، باید کارمان را از امروز شروع کنیم و توجه ویژه‌ای به کنکور داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش رامشیر بیان داشت: سال گذشته در امتحانات نهایی رشته نظری، رتبه 25 استانی را کسب کرده بودیم. امسال در این زمینه پیشرفت مناسبی داشتیم و رتبه 15 استانی را به دست آوردیم. این پیشرفت نشان می‌دهد دانش‌آموزان با استعدادی در رامشیر وجود دارند اما باید به آن‌ها توجه شود.

انتهای پیام/گ

مدارس رامشیر کانکسی و فرسوده هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.