مرحله نخست شهرک سلامت، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کلانشهر اصفهان افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی عصر امروز برای افتتاح 2 طرح درمانی بزرگ شامل مرحله نخست شهرک سلامت و بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان که از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی احداث شده اند، به این استان سفر کرد.
وی در ابتدا با حضور در محل شهرک سلامت در کنار بزرگراه شهید آقابابایی در شرق کلانشهر اصفهان، نخستین مرحله این شهرک را با 84 هزار مترمربع زیربنا و 400 میلیارد تومان هزینه افتتاح کرد.
شهرک سلامت اصفهان بعنوان نخستین شهرک سلامت ایران از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی و با همکاری مشاوران خارجی در اصفهان احداث شده است.
عملیات اجرایی این شهرک از سال 1391 آغاز شد و با مساحت 45 هزار مترمربع شامل 33 کلینیک، 25 پاراکلینیک، یک بیمارستان یکهزار تختخوابی و یک هتل 120 تختخوابی است.

طرح شهرک سلامت در راستای تحقق اهداف کلان توسعه کشور و سند چشم انداز ایران 1400 اجرا شده و گستره خدمات آن، ملی و منطقه ای و بستری مناسب برای توسعه گردشگری سلامت در اصفهان است.
مرحله نخست این طرح شامل کلینیک های ارتوپدی، مرکز جامع زنان و مامایی و مطب های شخصی است.

مرحله دوم آن نیز شامل مرکز جامع پرتونگاری، امکاناتی مانند پت اسکن، ام آر آی، سیتی اسکن، مرکز جامع آزمایشگاهی و سالن کنفرانس است که هزینه ساخت آن 200 میلیارد تومان خواهد بود.

در مرحله سوم شهرک سلامت نیز بیمارستان یکهزار تختخوابی به متراژ ١٢٤ هزار متر مربع احداث می شود که هزینه ساخت و تجهیز آن یکهزار و 200 میلیارد تومان معادل ٢٢٠ میلیون یورو برآورد شده است.
در گام سوم همزمان با بیمارستان، هتل چهار ستاره به متراژ ٣٣ هزار متر مربع در ١٢ طبقه با هزینه 165 میلیارد تومان ساخته خواهد شد.

جمع کل سرمایه گذاری برای کل مجموعه کلینیک ها، مجموعه دارویی، مرکز جامع توانبخشی، بیمارستان و هتل یکهزار و 965 میلیارد تومان برآورد که از این میزان تاکنون 400 میلیارد تومان برای مرحله نخست هزینه شده است.

به گفته مدیران اجرایی شهرک سلامت، با راه اندازی کامل این شهرک حدود چهار هزار شغل مستقیم برای مجموعه پزشکی و پیراپزشکی در استان اصفهان ایجاد می شود.

 

انتهای پیام/م

 

افتتاح مرحله نخست شهرک سلامت اصفهان با حضور وزیر بهداشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار