رئیس اتحادیه پوشاک گفت: طی 2 هفته گذشته 400 واحد صنفی عرضه کننده پوشاک متعارف پلمپ شده است و فروشندگان آن متعهد به عرضه پوشاک مناسب شده اند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر با تاکید بر برخورد با عرضه کنندگان پوشاک غیرمتعارف اظهار داشت:در کنار انجام کار فرهنگی می بایست برخورد سلبی نیز با فروشندگان پوشاک غیر متعارف صورت گیرد.

وی تصریح کرد:اکثر پوشاک نامناسب از طریق مزون های خانگی و واحد های زیرزمینی فاقد مجوز عرضه می شود و برای برخورد با این واحدها باید اقدام جامع تری انجام شود.

رئیس اتحادیه پوشاک در خصوص لزوم انجام کار فرهنگی در این ارتباط گفت: با همکاری کارگروه مد و لباس، پوشاکی مناسب طراحی و عرضه می شود و سعی بر این داریم تا سلیقه و تقاضای مشتریان به سمت پوشاک مناسب کشانده شود.

وی ادامه داد: کار کارگروه مد و لباس تنها به پوشاک بانوان محدود نمی شود بلکه پوشاک مردان و کودکان را نیز شامل می شود؛ البته آنچه امروز جامعه را در این حوزه دچار ناامنی کرده پوشاک بانوان موجود در بازار است.

شیرازی اظهار داشت: طی 2 هفته گذشته 400 واحد صنفی عرضه کننده پوشاک متعارف پلمپ شده است و فروشندگان آن متعهد به عرضه پوشاک مناسب شده اند.

بر اساس این گزارش پور احمد نژاد دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در ادامه برنامه اظهار داشت:در بررسی آماری صورت گرفته نیاز سالانه کشور به البسه 8.1 میلیارد دلار است که 4.5 میلیارد دلار از طریق تولید داخل و 95 میلیون دلار نیز از طریق واردات قانونی تامین می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس سالانه  2.5 میلیارد دلار البسه قاچاق  در کشور توزیع می شود که رقم هنگفتی است.

پوراحمد نژاد تصریح کرد: یکی از تخلف های رایج در این حوزه  الصاق مارک خارجی بر روی تولید داخل که با آن برخورد می شود.

این مقام مسئول در خصوص عرضه پوشاک غیر متعارف گفت:اغلب البسه چه متعارف و چه غیر متعارف به عنوان نمونه وارد کشور می شود و تولید انبوه آن در داخل کشور و در واحد های زیر زمینی فاقد مجوز انجام می گیرد.

پوراحمدنژاد تصریح کرد:یکی از مشکلات این حوزه رشد روز افزون واحدهای عرضه کننده البسه و گسترش واحدهای تولیدی زیر زمینی است که باید ساماندهی شود.

انتهای پیام/

برخورد با عرضه کنندگان پوشاک غیر متعارف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار