مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه،از پایان ۴۰ روز عملیات رف‌خوانی ۷۷ کتابخانه عمومی و احیای کتابخانه های عمومی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه  های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام شده در این طرح  گفت:تصحیح آمار و اطلاعات منابع موجود و مطابقت آن ها با سیستم نرم افزار یکپارچه کتابخانه های عمومی کشور «سامان»، خارج شدن کتب فرسوده و تکراری از مجموعه، مشخص شدن کتب مفقودی و بازنگشته در مقایسه با موجودی قفسه ها از مهم ترین فواید رف‌خوانی در کتابخانه های عمومی محسوب می شود.

وی با اشاره به جایگزین شدن ویرایش جدید کتب درسی در کتابخانه ها  گفت: بالا رفتن دقت سیستم نرم افزاری کتابخانه و تطابق آن با مجموعه موجود را می توان مهم ترین دستاورد رف‌خوانی امسال دانست، به نحوی که اعضا میتوانند با مراجعه به سیستم از وضعیت کتاب مورد نیاز (امانت، موجود، مفقود، وجین و یا بازنگشته) اطلاع پیدا کند.


حسنی خونسار با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی سراسر کشور در نرم افزار کتابخانه ای یکپارچه تحت وب «سامان» به هم وصل هستند گفت: علاقمندان به کتاب و کتابخوانی با عضویت در هر یک از کتابخانه های سراسر کشور می‌توانند از خدمات کلیه کتابخانه ها بهره مند شوند و با  جستجو در این سامانه تمام کتابخانه های عمومی جستجو کنند.

 

انتهای پیام/ز

پایان عملیات رف خوانی  77 کتابخانه های استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.