یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد ترامپ در راهبرد جدید در افغانستان، تعداد نظامیان این کشور را به طور محدود افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت دونالد ترامپ – رییس جمهور آمریکا – امروز (دوشنبه) در ارائه راهبرد جدید واشنگتن در جنگ افغانستان، احتمالا افزایش جزئی تعداد نظامیان آمریکایی در این کشور را اعلام می‌کند.

بر این اساس، ترامپ برای نخستین بار در طول سکانداری کاخ سفید امروز ساعت 9 شب به وقت محلی درباره جزئیات دیدگاهش پیرامون نقش آمریکا در افغانستان سخنرانی خواهد کرد. موضوع افغانستان پیش‌تر دو رییس جمهور قبلی آمریکا را آزار داده است.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت: "از آنجا که هیچ نشانی از شکست شورشیان طالبان دیده نمی‌شود، به احتمال فراوان ترامپ با نظر مشاوران ارشد خود مبنی بر اعزام تعداد بیشتر نظامیان آمریکایی به افغانستان موافقت خواهد کرد." در حال حاضر نزدیک به 8 هزار و 400 نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.

این مقام افزود: ترامپ مدت‌ها به چگونگی (راهبرد) جنگ آمریکا در افغانستان به دیده تردید نگاه می‌کرد. وی پس از سکانداری کاخ سفید از بازبینی راهبرد آمریکا در جنگ افغانستان خبر داد. همچنین وی در محافل خصوصی منطقی بودن اعزام نیروهای نظامی بیشتر به افغانستان را زیر سوال می‌برد.

این مقام ارشد دولت آمریکا تاکید کرد: ترامپ در دیدار با مشاورانش در نشست ماه ژوئیه گفت: ما (در افغانستان) پیروز نشدیم.

با این وجود، جیمز متیس – وزیر دفاع آمریکا – در این دیدار اعلام کرد حضور نظامی آمریکا در افغانستان برای مقابله با تهدیدات شبه نظامیان افراطی ضروری است.

انتهای پیام/

ترامپ تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان را به طور جزئی افزایش می دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار