رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد گفت:هزار دانش‌آموز در طرح نشاط معنوی امامزادگان شاخص بجنورد، ویژه اوقات فراغت تابستان امسال ثبت‌نام کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد حجت‌الاسلام عظیم آسوده در جلسه شورای اداری شهرستان بجنورد اظهار کرد: طرح نشاط معنوی ازجمله برنامه‌های فرهنگی در امامزادگان شاخص است که از ۱۷ تیرماه امسال آغاز شد و هزار دانش‌آموز بجنوردی در این طرح ثبت‌نام کردند.

حجت‌الاسلام آسوده افزود: برپایی کلاس‌های آموزشی، فوق‌برنامه، ورزشی، اردوهای زیارتی و سیاحتی، احکام و معارف اسلامی و... ازجمله برنامه‌های این طرح است.

وی طرح‌های آرامش بهاری، ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی و سوگواره یاس نبوی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی اوقاف و امور خیریه برشمرد که در مناسبت‌های مختلف و باهدف تقویت باورهای دینی و مذهبی و بهره‌مندی از فضای دینی و معنوی امامزادگان برگزار می‌شود.

وی از آموزش پنج هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سال ۹۲ تاکنون خبر داد و تصریح کرد: این طرح که با همکاری آموزش‌وپرورش و سازمان تبلیغات اسلامی اجرا می‌شود، حفظ یک جزء، پنج جزء، ۱۰ و ۱۵ جزء و نیز حفظ کل قرآن کریم از سوی شرکت‌کنندگان در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای امسال، تربیت یک هزار و ۷۰۰ حافظ قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام آسوده تعداد موقوفات بجنورد را هزار و ۸۰۰ موقوفه با ۷۰۰ نیت واقف برشمرد و افزود: ۳۶ امامزاده و سه هزار و ۷۰۰ رقبه در این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/آ

برگزاری طرح نشاط معنوی در امامزادگان شاخص استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.