سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل از پذیرش 19 هزار زوج در مرکز درمان ناباروری قفقاز استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: مرکز درمان ناباروری قفقاز با هدف تحقق ابلاغیه سیاست های افزایش جمعیت از زمان راه اندازی تاکنون 19 هزار زوج پذیرش داشته که 18 درصد آن مربوط به اتباع خارجی است.

وی تشریح کرد: از این تعداد 9 هزار زوج مراحل درمانی خود را پیگیری می کنند که طبق اعلام خانواده ها درمان 700 زوج موفقیت آمیز بوده و 351 کودک متولد شده و به یقین میزان موفقیت ها از این تعداد بیشتر است.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: در این استان از هر 5 زوج، یک زوج دچار مشکل ناباروری هستند.

اوچی اردبیلی به نقش فاکتورهای رشد پلاکتی (PRP) در درمان نازایی اشاره و اظهار کرد: در مواردی که شکست مکرر لانه گزینی در IVF صورت می گیرد می توان از این روش برای افزایش درصد موفقیت استفاده کرد که بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در اردبیل گفت: از سال 1387تاکنون 556 نمونه خون از استان در این بانک ذخیره شده که 56 نمونه مربوط به سال جاری می باشد، سلول های بنیادی خون بند ناف برای درمان بیماری های صعب العلاج ذخیره سازی می شود.

وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون و جهاد دانشگاهی زمینه همکاری مشترک بیشتری دارند افزود: این 2 نهاد می توانند در فرهنگ سازی اهدا و استفاده از سلول های خون بند ناف در درمان بیماری های صعب العلاج و فرآورده های خونی همکاری کنند.

 

انتهای پیام/ح

از هر 5 زوج اردبیلی، یک زوج مشکل ناباروری دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.