مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام گفت: کانون فرهنگی هنری در ۳۰۰ مسجد در ایلام دایر است .

کانون فرهنگی هنری در ۳۰۰ مسجد در ایلام دایر است

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،حجت‌الاسلام علی چراغی‌پور بیان کرد: ۳۰ مرداد در تقویم ملی کشورمان به نام روز مسجد نامگذاری شده است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ایلام اظهارکرد: مسجد پایگاه و سنگری برای مقابله با جنگ نرم دشمنان و تاریخچه‌ای که دفاع مقدس و پیروزی انقلاب کشورمان را در دل خود جای داده است.

وی افزود: هسته‌های مقاومت در مساجد شکل گرفته و اگر به انقلاب برگردیم یا قبل از انقلاب می‌بینیم که تمام برکات زندگی در مسجد شکل گرفته است، پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید که مردم در مسجد‌ها اجتماع کنند و از حال یکدیگر و مسائل روز با خبر شوند.

چراغی پور عنوان کرد: موقعی که دشمن متجاوز به آب و خاک میهنمان چشم طمع دوخته بود شیرمردان عرصه کارزار از همین مکان رهسپار جبهه‌ها شدند. از آن دوران خلق حماسه‌ها سال‌ها گذشت همچنان مسجد کارکرد معنوی و سییاسی و عبادی خود را حفظ کرده است.

وی ادامه داد: در ۳۰۰ مسجد از مساجد ایلام کانون فرهنگی هنری را دایر کرده و مهم‌ترین اهداف فعالیت‌های مذهبی، فعالیت‌های قرآنی، فعالیت‌های فرهنگی، مسابقات مختلف کتاب خوانی، برگزاری مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در طول سال در کانون‌های فرهنگی هنری اجرایی می‌شود.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ایلام اضافه کرد: حمایت و ترغیب و تشویق جوانان به مسائل دینی و مذهبی از عمده‌ترین اهدافی است که ما در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت می‌کنیم.

انتهای پیام/ د

برگزاری کانون فرهنگی هنری در مساجد ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.