حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای:

خواسته ما از آوایی پیگیری ارتباط 3 قوه است/ اولویت های کاری وزیر دادگستری تعیین شود

معاون اول قوه قضائیه گفت: پیگیری ارتباط 3 قوه را از وزیر جدید دادگستری خواستاریم.

خواسته ما از آوایی پیگیری ارتباط 3 قوه است/ اولویت های کاری وزیر دادگستری تعیین شودبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه در مراسم تودیع و معارفه وزاری قدیم و جدید وزارت دادگستری که امروز(سه شنبه) برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت امام جواد (ع) اظهار داشت:این جلسه به مناسبت تقدیر از یک مدیر توانا تشکیل شده است و در نظام اسلامی پذیرش مسولیت، شکر خدا را دارد زیرا برای هر کسی ممکن است فرصت خدمت به مردم و نظام ایجاد نشود و حتی برداشته شدن بار مسئولیت از روی شانه ها هم جای شکر دارد.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه به جهت مسئولیتی که به ما داده می شود باید بیش از بیش به خدا توسل کنیم زیرا ممکن است نتوانیم عهده دار مسئولیت واگذار شده باشیم، گفت:اگر مسئولیتی را می پذیریم باید بیشتر از خدا و قرآن و به طور ویژه از نماز کمک بگیریم و اگر خدا همراه لحظه به لحظه باشد،همه کارها شیرین و آسان می شود.

وی با بیان اینکه وزارت دادگستری در نظام جمهوری اسلامی تنها وزارت خانه ای است که هر سه قوه پشت آن هستند،تاکید کرد: رئیس قوه قضائیه از دیگران مشورت می گیرد و فرد مورد نظر را به رئیس جمهور پیشنهاد می کند و رئیس جمهور هم فرد را می سنجد که آیا می تواند  مسئولیت ها را تقبل کند و در ادامه، نمایندگان مجلس وزیر دادگستری را تایید می کنند،که این پشتوانه محکمی است که دیگر وزارتخانه ها این پشتوانه را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین اژه ای گفت: این پشنوانه ها مسئولیت انسان را بالا می برد که باید از خدا و مشاوران برای انجام کارها کمک گرفت.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: طبق اصل 160قانون اساسی وزیر دادگستری مسئولیت  تمام مسایل روابط سه قوه را برعهده دارد.

محسنی اژه ای با بیان اینکه ما جزء جزایر جدا از هم نیستیم اما برای هر قوا در قانون اساسی یک سلسله قوانین تعریف شده است، ادامه داد:اولین چیزی که از جناب آقای آوای درخواست داریم این است که پیگیری کنند که این روابط چیست و اگر برای آن دستورالعملی وجود دارد آنها را محکم تر کنند تا روشن شود قوه قضائیه،رئیس جمهور و مجلس از وزیر دادگستری چه درخواستی دارند و این وزیر تنها وزیری است که از تمام مسایل سه قوه اگاه می شود و در تمام جلسات هیئت دولت و در جلسه مسئولان عالی شرکت می کند.و اگر نتواند از این ظرفیت ها استفاده کند به سرعت 4سال تمام می شود.

وی گفت:ما باید تعیین کنیم که اولویت های اصلی کار وزیر دادگستری چیست؟ امروز ما در شرایط کنونی بیش از 4دهه گدشته، مسئولیت داریم که هم خدمت به روز به مردم ارایه دهیم و هم پاسدار انقلاب باشیم .

معاون اول قوه قضائیه گفت:مقام معظم رهبری تاکید کردند که مدیران باید از انقلابی ترین افراد باشند و معنی انقلابی هم این است که شجاعانه و مقتدرانه برای مردم کار کنند.

وی ادامه داد:ما باید کاری کنیم که نظام کار آمد باشد و اگر این کار را انجام ندهیم گناه کرده ایم.

محسنی اژه ای بیان کرد:از آقای پور محمدی که به حق مدیر دلسوز مردم و نظام و با جرات و اعتماد به نفس و بایک تجربه گران از اول نظام بودند، تشکر می کنیم ایشان در تمام امور نظام پیشتاز و  در متن کارها بودند .

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه ایشان زمانی که مسئولیت دادستانی را برعهده گرفتند سن کمی داشتند اما با این وجود در تمام مسئولیت های خود روسفید بودند و از تمام خدمات ایشان در وزارت دادگستری و تعزیرات حکومتی تشکر می کنم، تاکید کرد: با وجود کمبود امکانات توانست تحول ایجاد کند اما این به این معنا نیست که کمبودی نداشته باشیم .

محسنی اژه ای گفت:به لحاظ خدمات آقای پور محمدی ایشان به سمت مشاور رئیس قوه قضائیه منصوب شدند.

انتهای پیام/

لزوم تعیین اولویت های اصلی وزیر دادگستری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار