سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از برگزاری کنگره ملی شعرعاشورایی با عنوان«دروازه قافله عشق» در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پریسا محمدی سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با بیان اینکه این کنگره در دو بخش شعر عاشواریی و بخش ویژه برگزار می‌شود گفت: استان کرمانشاه به استانی که هر ساله افتخار میزبانی زوار و عاشقان اباعبدالله را داشته و افتخار برگزاری این کنگره را دارد.

وی اشاره‌ای نیز به قدمت کرمانشاه از نظر شعر آیینی داشت و گفت: کرمانشاه از نظر شعر آیینی نیز دارای جایگاه ویژه ای بوده و در دروه معاصر شاعران جوان از توانمندی را در خود پرورش داده است و همین موضوع ما را به فکر برگزاری این کنگره در سطح ملی واداشت.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورابا صفات و فضائل امام حسین (ع) و یاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی –عاشورایی، شناسائی شاعران جوان شعر آیینی و ارتقای سطح کیفی شعر آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن عنوان کرد.

محمدی گفت: شاعران بدون محدودیت سنی می توانند در این کنگره شرکت کنند و ارسال آثار در کلیه سبک‌ها و قالب های شعری بلامانع بوده و آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های دیگر شرکت کرده و یا قبلا چاپ شده باشند در بخش اصلی و ویژه هر شاعر می تواند ۳ اثر ارسال کند و در بخش اصلی به تفکیک زبان ۵ نفر و در بخش ویژه نیز ۵ نفر انتخاب می شوند.

 

انتهای پیام/ز

کرمانشاه میزبان کنگره شعر عاشورایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.