افتتاح بزرگترین مجتمع تفریحی در روستای تمین

سرمایه گذار مجتمع طنین تفتان تمین از افتتاح اولین و بزرگترین مجتمع تفریحی طنین تفتان با دو فاز در روستای گردشگری تمین در شهرستان میرجاوه خبر داد.

افتتاح بزرگترین مجتمع تفریحی در روستای تمینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مراد محمد شهنوازی سرمایه گذار و فعال گردشگری طنین تفتان گفت: این طرح با ایجاد اشتغال و کسب و کار برای جامعه روستایی و رفاه بهترگردشگران درروستای تمین افتتاح شد.

شهنوازی افزود: مجتمع تفریحی تفتان بادوفاز آغاز که فاز اول آن سکو.آلاچیق .سیاه چادر.کَپَر.چادرهای مسافرتی.باغ های سنتی.آبشارمصنوعی ده متر.سوئیت ها.ومنازل مسکونی دوخوابه در مکان های تاریخی وکنار رودخانه ها.کوهپیمایی خانوادگی .پخش موزیک سنتی محلی.چایخانه .رستوران.پارک بازی کودکان.افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: فاز دوم این مجتمع که شامل :رصدستارگان.غارنشینی.شترسواری.آبشار مصنوعی باارتفاع صدمتر می‌باشد تاپایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

شهنوازی افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال هزینه شده که پیش بینی میشود برای بیش از پنجاه نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد شود.

شهنوازی تصریح کرد: روستای گردشگری تمین در بعد طبیعی و تاریخی و چشم انداز باغات بسیار سرسبز و میوه های سردسیری همچون انار .انگور.گیلاس.گردو.زردآلو.هلو .آبشارهای زیبا و چشمه های معدنی .در بُعدتاریخی: قبرستان ساسانیان.آسیاب های آبی.قلعه تاریخی.معماری صخره ای بعنوان بهشت استان سیستان و بلوچستان لقب گرفته و درسال ۱۳۸۵ بعنوان روستای هدف گردشگری از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شناخته شده است.

گفتنی است؛ روستای تمین ازتوابع شهرستان میرجاوه در ۱۳۵ شهرستان زاهدان واقع شده و سالانه بیش از دویست هزار نفر گردشگر از سراسر کشور از این روستا بازدید می کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
?
آخرین اخبار