یک منبع آگاه از تصمیم نیروی دریایی آمریکا برای برکناری فرمانده ناوگان هفتم این کشور در پی وقوع چند سانحه مشابه دریایی برای ناوها خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان؛ یک مقام آمریکایی اعلام کرد بروز چند سانحه مشابه دریایی برای ناوهای این کشور -که در اقیانوس آرام مستقر هستند- موجب شد، مقامات نیروی دریایی آمریکا به فکر اعمال تغییراتی در کادر فرماندهی باشند.

همزمان با کشف بقایای اجساد 10 تفنگدار دریایی آمریکا در لاشه ناوشکن «جان اس مک کین»، نیروی دریایی این کشور برای برکناری «جوزف اوکوین»، فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا، برنامه‌ریزی می‌کند.

در تازه ترین سانحه دریایی ناوهای آمریکایی، روز دوشنبه ناوشکن «جان اس مک کین» در نزدیکی تنگه مالاکا با یک کشتی تجاری برخورد کرد. در پی این حادثه، 5 ملوان زخمی و 10 نفر دیگر ناپدید شدند.

ناوشکن آمریکایی مجهز به موشک‌های هدایت شونده بود و با یک کشتی تجاری در آبهای شرق سنگاپور و مالزی برخورد کرد. این چهارمین حادثه مشابه در ناوگان نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام از ابتدای سال 2017 به شمار می‌رود.

به گفته این منبع آگاه، دریاسالار «اسکات سوئیفت»، فرمانده ناوگان نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام، در دیدار با «اوکوین» در ژاپن، این دریاسالار سه ستاره را از سمت فرماندهی ناوگان هفتم عزل خواهد کرد.

تاکنون مقامات نیروی دریایی آمریکا درباره این خبر اظهار نظر نکرده‌اند و هنوز مشخص نیست این خبر چه موقع رسما اعلام خواهد شد.

پایگاه فرماندهی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکایی در ژاپن قرار دارد.

«جان ریچاردسون»، فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: روند اخیر، نیازمند اقدامات قاطعانه‌ بیشتری است. به همین دلیل من دستور توقف تمامی فعالیت‌های عملیاتی ناوگان‌هایمان را در سراسر جهان صادر کردم.

انتهای پیام/

احتمال برکناری فرمانده آمریکایی در پی سانحه‌های اخیر برای ناوها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار