8 طرح صنعتی با 2400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری واشتغال برای 2000 نفر در هفته دولت بهره‌برداری خواهند شد.

پروژه های صنعتی با2هزار نفر ایجاد شغل در راه استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مهدی حسینی‌نژاد گفت: 1.6 میلیون تن آهن اسفنجیِ شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، دو پروژه 2 و نیم میلیون تنی گندله آهن فولاد سیرجان و بوتیای ایرانیان، 100 هزار تن مس کاتد شرکت ملی مس، 26 هزار تن فروآلیاژ رباط و ... از جمله این پروژه‌ها هستند.

وی افزود: این پروژه‌ها در بحث‌های مربوط به تکمیل زنجیره ارزش افزوده در سنگ آهن، مس و کرومیت است که خام‌فروشی این محصولات سال‌ها استان را آزار می داد .

وی با اشاره به قرارهای اولیه طرح هدفمندی یارانه ها و کمک به تولید گفت: در سال 95 هیچ پرداختی بابت هدفمندی یارانه‌ها به تولید پرداخت نشد و دولت برای کمک به تولید، طرح رونق تولید را اجرا کرد و امسال نیز 30 هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: کرمان بیش از 36 درصد حقوق دولتی معادن کل کشور را وصول می‌کند.

وی افزود: نخستین دستور کار شورای عالی معادن استان بحث زغالسنگ بود که یکی از چالش‌های استان و کشور است و مصوب شد شرکت زغالسنگ کرمان 100 میلیارد تومان تسهیلات دریافت و از محل حقوق دولتی یارانه سود تسهیلات به این شرکت بدهیم.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: مقرر است 40 درصد هزینه کرد تسهیلات در آماده‌سازی معدن، 20 درصد مسائل ایمنی و مابقی برای پرداخت بدهی‌ها به بخش خصوصی صورت بگیرد و ضمن این‌که به‌دنبال سرمایه‌گذار هستیم و معدن زغال معدن جو باید به مزایده برود.

وی خاطرنشان کرد: علت قیمت بالای تمام شده استخراج زغال، نیروی انسانی مازاد در این مجموعه است که تا 70 درصد قیمت تمام زغال ما را مشمول شده و باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

حسینی‌نژاد درباره آخرین وضعیت پتروشیمی کرمان یادآور شد: طرح زیست محیطی پتروشیمی فجر کرمان نیز مصوب شده و مجریان طرح در حال آماده کردن مراحل بعدی پروژه هستند وامید واریم به زودی کلنگ احداث این پروژه عظیم اقتصادی به زمین بخورد.

انتهای پیام/ح

هفته دولت وایجادشغل برای 2هزارنفر درصنعت کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار