اولین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا با حضور 960 نفر در شاهین شهر برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کامران کلانی مدیر کل اجتماعی ،فرهنگی معاونت توسعه روستایی ومناطق محروم ریاست جمهوری نیز در جمع اصحاب رسانه در شاهین شهر گفت: اولین جشنواره فرهنگی ورزشی روستا با حضور 960 ورزشکار از 31 استان کشور در دو بخش بانوان وآقایان ، وبصورت انفرادی وگروهی از دوم شهریور در ورزشگاه ملت شاهین شهر برگزار می شود.
وی افزود: ورزشکاران روستاهای مختلف کشور در سیزده رشته ورزشی از جمله کشتی سنتی، دال پِلان ،الختِر ،غاز قولنگ ،طناب کشی ،تیر وکمان ،چوب کشی وهفت سنگ بمدت دو روز با هم رقابت می کنند.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان هم در این نشست گفت: تا کنون پنج دوره المپیاد ملی عشایر را در استان اصفهان میزبانی کرده‌ایم که آخرین دوره آن در شهرستان چادگان برگزار شد برای برگزاری این مسابقات همه مسئولان استان به میدان آمدند.

مهدی اسدی افزود: از همان زمانی که مقام معظم رهبری بر احیای بازی‌های بومی و محلی و ورزش همگانی تأکید کردند، کار در این زمینه را آغاز کردیم و هشتمین المپیاد فرهنگی- ورزشی بازی‌های بومی و محلی تنها در استان اصفهان برگزار شد که با این کار آغازی برای راه‌اندازی بازی‌های بومی و محلی در استان اصفهان شد.

فریدون الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان هم گفت: میراث ناملموس ما می تواند به عنوان توسعه ظرفیت اقتصادی نقش مهمی را ایفا کند و امیداریم با برگزاری چنین جشنواره هایی شاهد نتایج پر باری باشیم.

وی افزود: شهرستان شاهین شهر دو اثر ثبت شده قنات مزد آباد و قنات وزوان را در کارنامه خود دارد.
الهیار ادامه داد: این استان با بیش از 80 اثر ناملموس ثبت شده رتبه اول را دارا است و هم اکنون در حال راه اندازی موزه چوگان در اصفهان هستیم.

علیرضا بصیری فرماندار شاهین شهر در نشست خبری اولین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا گفت: ما از چند هفته قبل کمیته های لازم را تشکیل دادیم و امیدوارم شاهین شهر به خوبی بتواند میزبانی لازم را داشته باشد.
شهرستان شاهین شهر با 6 شهر و 19 روستا در 10 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

 

انتهای پیام/م 

 

جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا در شاهین شهر برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار