مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ۱۶ استان کشور در دوازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر اظهار داشت: برگزاری رویدادهای فرهنگی و توجه به ظرفیت‌های بومی منطقه می‌تواند در رونق بخشی به اقتصاد گردشگری موثر واقع شود. 

وی با بیان اینکه در هر اقتصادی، سرمایه و کالای قابل عرضه وجود دارد، افزود: زیبایی‌های بکر طبیعت، قابلیت‌های فرهنگی و تاریخی هر منطقه سرمایه اقتصاد گردشگری محسوب می‌شود.

حاجی زاده با بیان اینکه اقتصاد زمانی شکوفا می‌شود که به تولید ثروت منجر شده باشد، تصریح کرد: ماموریت سازمان در این راستا، حفاظت از چشم اندازهای طبیعی، نگهداری اصالت و تاریخ و استفاده از ظرفیت‌های بومی و سنتی مناطق است.

وی با اشاره به شرکت 16 استان کشور در دوازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر بیان کرد: این جشنواره تا سوم شهریور در منطقه بولاغلار نیر درحال برگزاری است و در پایان غرفه‌های برتر انتخاب خواهند شد. 

 

انتهای پیام/ح

جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی شهرستان نیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.