به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محصولات بسیاری در جهان وجود دارند که به دلیل کیفیت و کارایی فوقالعاده و بعضاَ قیمت بالا، مشهور و به اصطلاح تبدیل به یک برند شدهاند.
لوگو و یا همان آرم هر محصولی معنا و ریشه خود را دارد و شاید برای بسیاری از افراد جالب توجه باشد که تولیدکنندگان این محصولات بر مبنای چه ذهنیت و تعاریفی این لوگوها را انتخاب نمودهاند.
در ادامه به سراغ تعدادی از مشهورترین شرکتهای جهان می رویم و به شرح مختصری از مفهوم آنها می پردازیم.
آدیداس: این نام برگرفته از نام آدولف داسلر(Adolf Dassler) موسس آن است. آدلف داسلر در سن 20 سالگی تولید کفشهای ورزشی را آغاز کرد. بعد از استقبال خوبی که از تولیداتش به عمل آمد، آدلف به فکر ثبت شرکت افتاد و به دلیل آنکه خانوادهاش او را آدی صدا میزدند از این خطاب الهام گرفته و با افزودن سه حرف اول نام خانودگیاش به آدی، اسم آدیداس را برای تولیداتش برگزید. او برای شرکتش لوگویی نیز طراحی کرد که در نهایت پس از 3 بار تغییر، آرم زیر را ثبت و این برند آلمانی را برای همیشه ماندگار کرد.
اپل: می توان به جرات گفت اپل معروفترین برند در تولید ابزارهای الکترونیکی هوشمند از قبیل تلفن همراه، لپتاپ، تبلت و.. میباشد. اما درباره لوگوی معروف شرکت اپل داستانهای بسیاری نقل شده که در میان انبوه این روایات ، داستانی وجود دارد که راب جانف طراح این لوگو در سایت شخصی خود درج کرد.
به عقیده راب جانف، اگر از یک زاویه مشترک به دو میوه سیب و گیلاس نگاه شود، بسیار شبیه به نظر میرسند لذا این احتمال وجود دارد که تصور یکسانی از شکل لوگو به ذهن مبادره شود، راب جانف با خود اندیشید شکل گاز زده یک سیب میتواند آن را از شکل گیلاس قابل تمایز کند. از طرفی سیب به دلیل آبدار بودن و طعم خوبش، بسیار جذاب است، از اینرو طراح این لوگو، با الهام از شکل گاز زده سیب، آنرا طراحی و به شرکت اپل ارائه کرد. امروزه اپل معروفترین شرکت آمریکایی در سطح جهان است.
بی ام دابلیو: این لوگو نیز همچون اپل داستانها و افسانه های متعددی درباره اش گفته میشود. برخی معتقدند که این شرکت با الهام از پرههای هواپیمای در حال پرواز که یک دایره در چهار قسمت مساوی به رنگهای آبی و سفید را تشکیل میدهد، آن را طراحی کرده است. گفته میشود که این پره ها هنگام چرخش، سه حرف بی، ام و دابلیو را تداعی میکند.
این داستان شاید درست به نظر برسد اما واقعیت این است که شرکت بی ام دابلیو در ابتدا زیر مجموعه شرکت رپ موتور بوده است و بعد از اینکه شرکت رپ موتور تغییر نام میدهد تمام امتیازاتش به بی ام دابلیو تعلق میگیرد. آرم شرکت رپ موتور یک اسب سیاه درون یک دایره است که با توجه به لوگوی بی ام دابلیو، دور از ذهن نیست که از آن برای طراحی این آرم الهام گرفته شده باشد و دلیل دیگر اینکه آرم این شرکت به محل تولد موسس آن یعنی شهر بایرن اشاره دارد که رنگهای آبی و سفید سمبل این شهر محسوب میشدند.
هیوندای: این شرکت متعلق به کشور کره جنوبی است. لوگوی هیوندای به صورت حرف H است که درون یک بیضی قرار گرفته میشود. شکل بیضی همواره نماد جاه طلبی و بلندپروازی است و طراحان این شرکت با تصور پیشرفت در افقهای جهانی از این شکل برای لوگوی خود بهره بردهاند. اما حرف H در واقع شکل نمادینی از دو انسان یعنی فروشنده و مشتری است که در کمال خرسندی با یکدیگر توافق کردهاند.
وایو: وایو نامی است که شرکت سونی برای ارائه رایانههایش برگزید. این لوگو به طور اختصاری نام اصلی محصول یعنی Video Audio Integrated Operation به معنی عملیات یکپارچه سمعی بصری را بازگو میکند. از سویی حروف V و A بیانگر سیگنال آنالوگ و I و O نشاندهنده اعداد دیجیتالی صفر و یک میباشند.
تویوتا: تویوتا یک شرکت خودورسازی ژاپنی است که موسس آن "ساکیشی تویودا" میباشد. لوگوی این شرکت تداعی کننده تصویر یک کابوی است و به صورت متقارن طراحی شده است تا از هر دو طرف خودرو و نیز از داخل آینهها قابل تشخیص باشد. همچنین این لوگو ترکیبی از نام موسس آن است.
ال جی: ال جی نام یک شرکت کرهای است که محصولات متنوعی را تولید و به بازار عرضه میکند.لوگوی این شرکت الهام گرفته شده از ایموجی خندان است و رنگ قرمز آن صمیمیت و دوستی میان مشتری و شرکت را القا میکند، که نشانه الزام این شرکت به انجام تعهداتش در مقابل مشتری است.
در ویدئو زیر توضیحات کاملی در مورد این برند ها داده شده است.
انتهای پیام/
ایکاش درکنار این برندها، نامی هم از آرم شرکت سایپا میبردین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فقط معنی سیب گاز گرفته شده رو نفهمیدم
چون سیب و گیلاس از یه زاویه ای بهم شبیه اند.